Jag och min kp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #805533 av Fantasio
Jag och min kp skapades av Fantasio
Jag har en kontaktperson som är mentalskötare. Vi träffas ibland. Det har blivit två träffar och ett telefonsamtal denna vecka. Kp:n ska ringa mig på måndag och så ska vi ses på onsdag.

Vad brukr du hitta på med din kontaktperson? Har du din kp som en vän du träffar regelbundet? Det har inte jag.
Mer
8 år 1 månad sedan #805566 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag och min kp
Ja, jag har en kp jag träffar varje Tisdag en timme. i o m att jag inte får färdtjänst och då inte kan ta med honom ut, så sitter vi hemma hos mig och dricker kaffe och jag har snurrat in på att bjuda de som kommer hem till mig på dubbla stycksaker från antingen Cloetta eller Marabou, det är ofta reapris på dem i affärerna så man får 5st för 25kr.

Har wienerbröd i frysen som jag förr tog upp och bakade upp på bakplåtspapper på en bakplåt och de gick åt, men enformigt i längden och de klagade på att de var för tjocka och ville inte ha dem mer.

Han passar mig väldigt väl, han är prästutbildad men för närvarande sjukskriven efter vad jag förstått och han är i samma ålder som jag på ett ungefär.
Han tycker att det är roligt att prata med mig och han säger att jag inte är sjuk, jag framstår som fullt normal enligt han, men det får stå för honom.

Han är trevlig han med och inte dåligt utbildad kan jag ju säga, samt att han har något bakom pannbenet. Han kostar inte mig ett öre och han bjuder mig ibland på lite dricka. Inte fy skam, men själv dricker han inget, han kör ju bil.

Får se hur länge jag får ha honom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #805572 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Vad bra att du har en kp du trivs med, Nissegossen.
Mer
8 år 1 månad sedan #805573 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Jag och min kp
Har också en bra KP! Vi snackar mest musik för han tycker också om musik som spelas av duktiga musiker!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #805574 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Förträffligt, Drummer. Hur ofta ses ni?
Mer
8 år 1 månad sedan - 4 år 4 månader sedan #805576 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Jag och min kp
En gång vart tredje vecka! Sedan går jag i KBT-Terapi också! Men det är nedlagt i fyra veckor framöver för min terapeut har semester.

Personkemin är avgörande om det ska bli bra! Jag är nöjd med min vårdpersonal idag!

Har du stort förtroende för din KP Fantasio?
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.