Jag och min kp

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205391 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag och min kp

krokus skrev: Fantasio,
Efter den nya datalagen GDPR, får inte vårdgivare ha kontakt med patienter via e-post. I alla fall är det så på min mottagning, och jag skulle gissa på att det är fler än bara den psykosmottagningen där det läget råder. E-post anses inte vara tillräckligt säkert.

Att inte kunna komma fram till just psykiatri kan vara skillnaden mellan liv och död, jag ger inte 5 öre för den lagen regeringen ändra denna lag så det inte är vattentäta skott här ifråga om att kunna komma fram till psykiatri och då den mottagning man har. Finns ingen anledning till detta att då inte få kontakt med någon som känner till en själv. jag vill inte skaffa E-legitimation då den vad jag tycker att den är lätt att ta över på mobil eller dator, det här liknar ingenting.

Lagen är inte bra i nuvarande utformning
MVH
Nisse

Lista här under underteckna så skickar vi in det till Rosenbad om ni håller med

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205394 av wasp
Svar från wasp i ämnet Jag och min kp
Jag träffade min kp idag, hon ringde upp mig och sa hon var på väg. Inga konstigheter alls. SMS funkar också bra på den kanten.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205396 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag och min kp
Har heller aldrig haft kontaktperson. Jag får skaffa vänner själv, har man sagt till mig inom vården. Det ska inte vara så svårt, när jag springer på så många kulturevenemang.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205431 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag och min kp
Jag jobbar ju som kontaktperson/ledsagare. Så jag är i andra änden så säga. Ibland vet jag knappt vem som är vad. :lol: men det är nog bra, för då är vi liknande nivå.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205433 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag och min kp
Ibland när jag varit inlagd, har jag fått frågan om jag är personal.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205434 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag och min kp

wasp skrev: Jag träffade min kp idag, hon ringde upp mig och sa hon var på väg. Inga konstigheter alls. SMS funkar också bra på den kanten.


Jag har sagt att jag aldrig läser sms jag har sagt hellre mejl till tandläkaren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum