Jag och min kp

Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238687 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Jag och min kp

IngeF skrev: Jeg truer ikke med selvmord, men det er kjent i psykiatrien at jeg har bestemt meg for å gjøre det. Må vente på at mor dør. Hadde jeg trodd mine foreldre tålte det, ville jeg gjort det for lenge siden. Ari Behn var feiging som bare fikk godord om hvor fantastisk han var.


Du berättade att du har vänner. Kan inte de vara värda att leva för?
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Modesty.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238730 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp
Egentlig ikke. Når det ikke ble en akademisk karriere, ble det ingenting. Min bror og jeg har absolutt ingenting til felles, og er egentlig fiender. Vi er paradoksalt nok ekstremt ulike, og jeg tror det er primært fordi CP-skaden er ulikt lokalisert. Hvor den sitter har nok veldig stor betydning. Om få år har jeg sannsynligvis ikke gangfunksjon mer, og mine underliggende kognitive problemer kan aldri korrigeres, selv om de aldri ble oppdaget da jeg var barn. Får man positive tilbakemeldinger på det som fungerer godt, bygger man livet rundt å ikke bli avslørt på at man er "efterbliven" på andre områder.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by IngeF.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238777 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Jag och min kp
Jag förstår inte detta: Får man positive tilbakemeldinger på det som fungerer godt, bygger man livet rundt å ikke bli avslørt på at man er "efterbliven" på andre områder.
Kan du skriva om det? Jag använder Google translate.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Modesty.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1238784 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag och min kp
Självmord har aldrig legat för mig men jag har däremot tänkt på det som en möjlig utväg när allting annat inte är det. Det sägs att de som verkligen begår självmord har aldrig sagt ett ord åt någon utan tvärtom, verkar gladare den sista tiden. IngeF, ditt självmord skulle inte utmynna i något gott för någon, allra minst dig själv. Försök att göra en lista på det positiva i ditt liv.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238785 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp
It is quite simple: If you have a split cognitive profile and are both ahead of and far behind your peers, and those in your environment focus only to what you are good at, the child's natural response is to cover up what he is hopeless at, so as not to disappoint parents and teachers. At some point, this will simply drive you crazy. At 23 it pushed me into an acute, then permanenent psychosis. Simply put, I was overrated. Or rather, my strong points might have been rated correctly but my weak points were ignored, because those around me assumed an overall intelligence. The positive feedback of special education teachers will produce personality disorders in these defective children. Narcissistic projection does not come directly from parents, but parents desperately want to believe teachers who tell them that their disabled child is smart. My uneducated parents had no way questioning these well-meaning, semi-educated fools, (invariably women, so I want to call them c***s) so I cannot really blame them.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by IngeF.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238789 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp

Cosmos skrev: Självmord har aldrig legat för mig men jag har däremot tänkt på det som en möjlig utväg när allting annat inte är det. Det sägs att de som verkligen begår självmord har aldrig sagt ett ord åt någon utan tvärtom, verkar gladare den sista tiden. IngeF, ditt självmord skulle inte utmynna i något gott för någon, allra minst dig själv. Försök att göra en lista på det positiva i ditt liv.


Økonomisk har jeg det langt romsligere enn nesten alle andre i min situasjon. Utover det er det ingenting positivt.Du tar dessuten feil, Cosmos, mitt selvmord vil være en besparelse for norske skattebetalere. I en romslig velferdsstat har de livsudugelige ganske høy negativ verdi, som er langt verre enn å være verdiløs.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by IngeF.