Hur observerar de?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 2 månader sedan #893448 av Fantasio
Det var kanske år 2014 som jag hamnade på en så kallad observationsplats ett dygn. Jag hade minimal kontakt med vårdarna, låg mest på sängen, ändå hade de sladdrat om mig i journalen.

Som inlagd på vanlig avdelning har jag heller inte haft speciellt mycket kontakt med skötarna, jag hasar mest i korridoren.

Frågan är hur de hittar stoff till sina illasinnade anteckningar. Använder de dolda kameror, eller fabulerar de hej vilt? Jag sa en gång att jag nog verkade sjukare än jag var pg a mitt ändlösa vandrande fram och tillbaka i korridoren.

Jag tycker att skötarna mest sitter på expeditionen och jäser. Det är deras plikt att vara ute på avdelningen och stötta och observera för en korrekt bedömning. Man kan ju bli kvar längre än man behöver pg a deras "klacksparksmentalitet".
Mer
7 år 2 månader sedan #893451 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur observerar de?
De observerade väl dig, när du gick i korridoren, genom rutan på expeditionen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 2 månader sedan #893455 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur observerar de?
Ja, det kan stämma. De har nog ögonen öppna. En rolig sak inträffade en gång. Maten är det enda man har att se fram emot och när den serverades slukade jag den på nolltid. Två skötare kom in på mitt rum med bekymrade miner och sa att jag kunde få äta i avskiljdhet (hur fasen stavas det?) om jag ville. De trodde att jag upplevde obehag att äta med de andra och att det var därför jag vräkte i mig maten.
Mer
7 år 2 månader sedan #893456 av Cider
Svar från Cider i ämnet Hur observerar de?
Märkligt när man har allvarliga sömnsvårigheter och högst får någon/några timmars sömn och de antecknar i journalen "inga sömnsvårigheter" natt efter natt under månader för att de tror man sover för att man ligger still och blundar. Jag hör alltid personalen (och medpatienter) även om dom är 30 cm från mitt ansikte men väljer att inte reagera, det får mig bara att bli mer vaken. Jag går inte upp utan ligger i min säng och försöker sova hela natten för annars blir det än svårare att sova.
Mer
7 år 2 månader sedan #893535 av koi
Svar från koi i ämnet Hur observerar de?
Håller med Cider. Jag låg blick stilla med öppna ögon. När de tittat en stund i rummet räckte jag upp handen och vinkade. Då sket de nästan på sig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 2 månader sedan #893660 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur observerar de?
Det satt en mojäng i taket och jag frågade om det var en kamera. Svaret blev nej och jag informerades om att jag inte var ensam om att tro det.