Psykiatriker och socionomer inom psykiatrin

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 vecka sedan #923674 av Geta
Det måste hänga ihop med hur du själv beter dig. Såg du från början personalen
inom psykiatrin som fiender, som du skulle överlista?
Mer
7 år 1 vecka sedan #923721 av Nissegossen
Ta folk på psyket, är du inlagd visa framfötter och gör personalens arbete lättare som inlagd. Kämpa inte emot och trilskas med personalen, tvärtom du kommer därifrån fortare om du underlättar personalens arbete. Vid tillgång till avd kök, ställ dig och diska, byt plastpåsar i papperskorgarna kort sagt visa personalen att du vill dem väl. Det brukar innebära frigång inom området, får gå ut för att röka, gå till kiosken mm

Gör dig nyttig!

Istället för att vara vrång, personalen vill ha det lugnt på jobbet. Om du trilskas har de ett problem, det är du och vem vill ha trubbel på sin arbetsplats?

Tänk efter före!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 vecka sedan #923831 av Admin1
Skaffa dig ett Personligt Ombud genom att ringa kommunens biståndshandläggare. Det personliga ombudet följer med vid dina läkarbesök.
Mer
7 år 1 vecka sedan #923918 av Nissegossen
Grabben du är snar till att döma, ta reda på vad PO är, innan du dömer ut dem. De jobbar för dig, de är avlönade av staten och således varken kommunen, som i.o.f driver verksamheten och som ser till att det finns PO i kommunen. Det är dig de företräder, ingen annan. De är också fria från Landstinget. Det är gratis för dig och du kan i lugn och ro, berätta vad du behöver hjälp med och de kan följa med till myndigheter, läkare, fk, jag vad du behöver hjälp med. Det är gratis för dig och om du inte vill prata med den som ni besöker, kan PO göra det åt dig!

Om inte annat kan PO vara med dig som vittne och kan tala om samtalet och företräda dig.

Jag menar det verkligen, sätt dig in i vad PO betyder! www.personligtombud.se/

Leta reda på din ort och ring telefonnumret och du får personlig hjälp!
Har varit där, har haft PO, skulle jag då ljuga för dig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 vecka sedan #924138 av björk
I den samlade hopen karaktäriserades det på ett negativt sätt. Med sirlighet,
som Drummer skrev postmodernitet, det grundar sig väl i botten av en rockare som
har förbehåll o sprider skräck allt ut efter sina premisser jag brukar se hen som Jan Guillou
å jag som Leif Gw Persson. Men att de pågick en del organiserat otillbörligt som verkligen
inte hörde till är inte en villfarelse. Men att man tog parti för honom, o verksamheten
blev korrupt, o slagen i spillror funktionaliteten. Man var tvungen att gå i bräschen för
honom eller åtminstone hålla med annars var det ngt skrämmande som varslade detta
kända man instinktivt. 20% minus får hen i betyg. Om en skala på 0 - 100 och 0 - / -100
det är hens betyg av mej. Dem som drabbades värst eller jag antar att alla blev drabbade
på sitt sätt. Att systemet blev up fuckat. liksom. Hen gav nåra sköna tips på musik. Hade hen
inte gjort de hade de blivit mer minus.

Kan man straffa nån för ett knul*lat system. Det överlåts till filosoferna.
Mer
7 år 1 vecka sedan #924169 av Admin1
Det stämmer, som Nissegossen säger att ett Personligt Ombud gör bara det du ber ombudet om. Anställd av kommunen och ej av landstinget.