Om man byter stad inom Sverige, lämnar dåvarande psyk

Mer
6 år 5 månader sedan #992764 av Carmen Al Kebab
Om man byter stad inom Sverige, lämnar dåvarande psyk hela journalen till mitt nya psyk trots att jag har spärrat journalen både inre & yttre? Och om dåvarande psyk ändå gör det, är inte det brottsligt?
Mer
6 år 5 månader sedan #992790 av Lucia
Nej, du blir tillfrågad att underteckna ett rekvireringsformulär som skickas till den dåvarande psykklinik. Om du inte skriver under kan de inte komma åt journalen.
Mer
6 år 5 månader sedan #992791 av Carmen Al Kebab
Härligt, så man kan starta om från nytt hos en annan psykklinik helt enkelt? De har ingen aning om vad som har hänt tidigare?

Jag kan liksom rymma 10 gånger från förra psykkliniken sedan byta stad och börja om från nytt?
Mer
6 år 5 månader sedan #992940 av Admin1
Varför inte satsa på att ge dig själv bättre självhjälp och vård, så du slipper kontakt med psykiatrin. Om du verkar frisk är de inte intresserade av dig. Kör du på i denna stil blir det psykiatri för dig hela livet.
Mer
6 år 5 månader sedan #993044 av Carmen Al Kebab
Räcker med att någon ringer till psykiatrin så kommer de tro ALLT, då blir man kallad till psykiatriker som KOMMER låsa in dig eller gå med på "frivillig" vård... Går man inte till psykiatrikern så blir man inlåst ändå genom att polisen hämtar.

Patienter är helt maktlösa... Patienterna får istället vända sig till media, politiker och lära känna några advokater eller andra organisationer... Eller byta stad som jag kommer göra... Eller störa psykiatrin varje vardag tills de ger upp.

Polisen tror på ingenting som psykpatienter säger om det inte finns stark bevisning som säger allt.
Mer
6 år 5 månader sedan #993053 av Carmen Al Kebab
Härligt, så man kan starta om från nytt hos en annan psykklinik helt enkelt? De har ingen aning om vad som har hänt tidigare?

Jag kan liksom rymma 10 gånger från förra psykkliniken sedan byta stad och börja om från nytt?