Ängagårds-teamet GBG

Mer
17 år 8 månader sedan #42925 av Abzu
I morgon ska jag och min soc-gubbe på studiebesök på Ängagårds-teamet här i Göteborg. Det är ett kvarboende för psykiskt funktionshindrade där man bor i egen lägenhet, men även har tillgång till personal och gemensamhets-lokaler.

Nu undrar jag om nån här på viska har personliga erfarenheter av Ängagårds-teamet eller liknande boende?

Jag har läst om boendet på hemsidan, men det stod inte så jättemycket tycker jag.

Har nu också spenderat en halvtimme med att kolla kartor på eniro på var Ängagården ligger och även lyckats hitta rätt busslinje...tror jag iaf.
Skall vara där 11 i morgon, så det vill till att gå upp tidigt så jag hinner vakna ordentligt.
Mer
17 år 8 månader sedan #42926 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ängagårds-teamet GBG
Lycka till Abzu!

Jag själv har ingen aning om vad Ängagårdsteamet är för något!

Har aldrig hört talas om det trots att jag bor här i Göteborg.

Men det borde i så fall ligga nära Änggården och då får du änggårdsbergen och Göteborgs Botaniska trädgård nästgårds.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #42927 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Ängagårds-teamet GBG
Ja det ligger rätt nära Botaniska och det vore ju inte dumt för mig som gillar naturen.
Mer
17 år 8 månader sedan #42931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ängagårds-teamet GBG
Kan bara säga; Du har tittat efter bussar som går dit.

Men ligger det nära Botaniska, så pröva hållplatsen efter Linné platsen med spårvagn! Det känns som att de bussarna går väldigt sällan!
Men det ligger nära vid den hållplatsen till Botaniska.

Då ut mot Västra Frölunda.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #42933 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Ängagårds-teamet GBG
Fast buss 58 går från min hållplats och innebär inga byten. Den går två gånger i timmen.
Pga spårarbete vid marklandsgatan så har spårvagnstrafiken lagts om ut dit och går inte som vanligt.
Mer
17 år 8 månader sedan #42939 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ängagårds-teamet GBG
Lycka till Abzu... hoppas att boendet är bra och att du kan trivas där!!!