Vad gör en akutenhet?

  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323208 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Nått jag ska tänka på vid ett samtal med psykosteamet/ psykosmottagning? ( om det blir ett vill säga )
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73. Orsak: Säkert frågats förut men kanske intressant för andra att veta även om det är som att fråga i onödan..
Mer
3 år 1 månad sedan #1323227 av koi
Svar från koi i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag blev lovad att bli tagen på allvar iallafall när jag fått rätt diagnos nu i veckan. Slippa bli tipsad om varm mjölk och banan av jouren när jag inte sovit på en vecka och är på väg att halka av banan helt. Att det behövs andra åtgärder och jag dippar fort. Kommer stå i journalen sa hon.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323241 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad gör en akutenhet?
Den upplevelsen verkar stämma med det du sagt förrut.. Att du inte berättar om dina hörselhallucinationer, kanske då för att psykiatring inte tagit det på allvar! Framsteg verkar det som :)
Mer
3 år 1 månad sedan #1323245 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Att få sömnen är A och O vid psykossjukdom om du inte får sömnen slå på stora trumman och reagera så de förstår att du måste få något som biter och att du får sömnen. Det borde psykiatripersonal veta på sina fem fingrar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323421 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?

koi skrev: Jag blev lovad att bli tagen på allvar iallafall när jag fått rätt diagnos nu i veckan. Slippa bli tipsad om varm mjölk och banan av jouren när jag inte sovit på en vecka och är på väg att halka av banan helt. Att det behövs andra åtgärder och jag dippar fort. Kommer stå i journalen sa hon.

 

När jag hade 1 mg Risperdal per dag och sov dåligt ett par dagar normaliserades sömnen efter 2 mg Risperdal en eller två dagar. Gav god effekt.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323422 av koi
Svar från koi i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag har redan 6 mg.