Vad gör en akutenhet?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1323664 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag sitter och mår dåligt. Har känningar från hjärtat och mår allmänt kasst. Då är det frestande att ringa AE, men det kommer jag inte att göra idag i alla fall. Jag försöker härda ut men jag ska väl inte överdriva. Det finns de som mår sämre än jag. Men jag vill ha en hel dag utan symptom. AE kan bara vara behjälpliga med inskrivning och bli inlagd vill jag inte. Är det okej att ringa dem fast man inte behöver inläggning?
Mer
3 år 1 månad sedan #1323682 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det finns hjälplinjer av olika slag ring någon av dem istället, ty det är väl prata du behöver och inget annat. mind.se/hitta-ratt-kontakt/jourer-och-li...om-du-behover-prata/ dininsida.se/sjalvhjalp/hjalplinjer-jourtelefoner-akutsamtal/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1323687 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Hörde på radion igår att nu ringer folk till och med biblioteket för att prata.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323745 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?

koi skrev: Har 300mg Quetiapin till kvällen.

Och 10 mg Melatonin.

Så finns inte så mycket mer roligt att göra om jag slutar sova igen.
 

Clozapine har starkast effekt och är också bäst mot röster. Nackdelen är månatliga blodkontroller samt viktökning.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1326740 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag funderar på att ringa AE, akutenheten. Jag vill bara prata av mig, inte bli inlagd. Jag antar att det är en dum idé, men jag kan inte släppa den. Bör jag låta bli, eller finns det fog för min önskan?
Mer
3 år 1 månad sedan #1326748 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad gör en akutenhet?
Varje gång du ringt AE har det till slut blivit ofrivillig inläggning ut av det. Tänk på det Fantasio. Du har ju flera vänner, bland annat din nya kvinnliga vän, kan du inte ringa nån du känner i stället?