Vad tycker du om den psykiatriska vården?

Mer
16 år 7 månader sedan #83917 av Isa-Alise
Hur är vården på din ort? Kan du rekommendera andra som mår dåligt att ta kontakt med den?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #83922 av Jocke
Nja, vet inte vad jag ska svara på denna frågan? Men dem som mår dåligt, måste ju i alla fall ha hjälp hur som helst, då spelar det väl ingen roll om det är bra eller dålig vård som erbjuds.

Men är dålig vård att föredra framför ingen vård alls, det kan man diskutera länge faktiskt. Men tyvärr är vården prioriterad för vissa, så det är verkligen svårt att svara här!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 7 månader sedan #83925 av Balder
Ja, vården är bra i Göteborg. Men jag önskar att jag fått kontakt med den innan jag blev så fruktansvärt allvarligt sjuk sista gången (2004).

När jag sökte för problem tidigare så fick jag dålig hjälp eftersom de inte kunde tolka mina besvär på rätt sätt.

Nu har jag en egen case manager och läkare som tillsammans med mina anhöriga utgör en grupp som stödjer mig kontinuerligt. Jag känner mig väl omhändertagen och helt återhämtad. :)
  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #83926 av JTL
Den vård som jag får på min ort tycker jag är bra och jag kan rekomendera andra som mår dåligt att ta i kontakt med den.

Det enda jag skulle viljat bättra på är kontakten med kuratorn lite oftare kanske. Så man får prata av sig. Oftast blir det max. 30-40 minuters pratid en gång i veckan.

Det är nog ganska inviduellt hur alla upplever vad som är bra vård.
Det kan vara bra för en annan medans det är sämre för den ena på den ort som man får vård på.
Mer
16 år 7 månader sedan #83928 av Geta
Då jag inte har så mycket kontakt med vården, så kan jag inte uttala mig.
Mer
16 år 7 månader sedan #83929 av idefix
Vården där jag bor är mycket bra, jag har regelbundna möten med psykiater, psykoterapeut (KBT) och psykolog, som alla ger mig stöd och råd och följer min utveckling in i minsta detalj. Jag har gjort ett bra val på län att bli sjuk i. :)