Igår fick jag en ny diagnos

Mer
13 år 6 dagar sedan #391334 av islaa
Japp, tydligen så anser min psykiater att jag lider av schizoaffektivt syndrom. Lite mer om hur jag känner inför detta skrev jag ner i min blogg och går att hittas >[color=red:3a1yp75t]här[/color:3a1yp75t][/url:3a1yp75t]<
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 dagar sedan #391336 av trance
Svar från trance i ämnet Igår fick jag en ny diagnos
var det en utförlig utredning? eller var det mer nåt psykiatern "anser"? hoppas du får bra vård nu om diagnosen är rätt.
kram
Mer
13 år 6 dagar sedan #391337 av islaa
Svar från islaa i ämnet Igår fick jag en ny diagnos
den baserar sig på journaler sen år 2007 från fyra st inläggningar som varat från 24h till uppemot en månad i taget, hans erfarenhet av mig (vi har träffats kontinuerligt minst 1 gång i månaden i 1,5 år) samt andra läkares utlåtanden osv osv

det gjordes en utredning 2008 då man uteslöt schizofreni men misstänkte ptsd.

grejen är att jag inte har läst mina journaler men kommer att begära ut dem någon gång när jag känner att jag klarar av att läsa dem och har distansierat mig tillräckligt. men man har tjatat om att jag är bipolär vilket jag alltid har motsatt mig.
Mer
13 år 6 dagar sedan #391341 av malin71
Jag kan förstå att allt detta är omtumlande för dig, unikum men det viktigaste är väl ändå att du blir tagen på allvar och kan få det stöd du behöver...?

Kram
Mer
13 år 6 dagar sedan #391349 av Traxerity
Hoppas du kommer att få bra stöd för detta.
Mer
13 år 6 dagar sedan #391362 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Igår fick jag en ny diagnos
Det kan vara svårt att skilja mellan bipolär och schizoaffektiv, därför vid schizoaffektiv skall man haft psykos minst 2 veckor utan mani eller depression. Vid bipolär förekommer enbart psykos vid depression eller mani. Det finns två typer av schizoaffektiv - bipolär och depressiv.
sv.wikipedia.org/wiki/Schizoaffe ... dergrupper