Hur mår ni?

Mer
8 år 3 månader sedan #792563 av Kattzy
Hur mår ni? skapades av Kattzy
Som rubriken lyder.. Hur har eran jul varit?


detta är första julen för mig efter psykosen.. min familj verkar tro att allting är som vanligt..
sätskilt min pappa.. han tror att allting har varit inbillning osv. min mamma har försökt förklara att jag inte klarar av allting i samma nivå som jag gjorde innan.. kvällen hos min far slutade med hjärtklappningar och gråt för att barnen blev för mycket, för mycket folk, för höga ljud. har varit hos moster idag och där var vi också ett par st.. jag klarar inte av det. jag började säga fel saker, höll på att somna.. svettades.. om vartannat.. tappade orden. förvirringen blir total. totalt utmattad.. är det som det ska? jag vill bara hem, klä av mig och lägga mig och sova.. jag är obotligt trött just för tillfället och har varit det länge.. och hur länge ska det behöva vara så? Jag menar, jag vill ju komma tillbaka till hur jag var innan.. det är det som är så jobbigt.. att jag vet hur jag var innan allting bröt ut. vad jag tyckte om, hur mycket ork det fanns osv osv..
Mer
8 år 3 månader sedan #792567 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur mår ni?
Det är fullt normalt efter en psykos att ha det som du har det, Kattzy.
Mer
8 år 3 månader sedan #792588 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Hur mår ni?
Tyvärr är det så Kattzy. Man blir inte riktigt som vanligt igen. Fast julen är ju väldigt speciell. Det SKA ju vara så roligt, barnen måste ju ha roligt, vi vuxna ska låtsas som om vi är på topp. Vuxna har aldrig särskilt roligt på julen, alltihop är egentligen ett stort spektakel. Så tröstar man sig med en massa sprit, det blir bråk och..., Mina egna jular har alltid varit låtsasföreställningar med gräsliga släktmiddagar. Nu är alla döda så nu slipper man dem i alla fall.

Efter psykosen får man en sänkt grundstämning som kan vara ett bra tag. Det gäller att hitta en medicin som kan plocka upp en, t ex ett SSRI-preparat
Mer
8 år 3 månader sedan #792602 av Kattzy
Svar från Kattzy i ämnet Hur mår ni?
Jag äter redan ssri. Fluoxetin 20 mg/dag. När dosen höjdes med Yttligare 20 mg så blev min spegelbild förändrad (i mitt syfte å der blev akutpsyk).. Abilify som jag provat funkar inte. Tänkte på självmord.. Dämpat nu när jag slutat med den.
Mer
8 år 3 månader sedan #792727 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mår ni?
En normal jul. Att träffa folk är väldigt krävande för hjärnan och är man inte i bra form så kan det vara jobbigt. När det blir för jobbigt kan det vara bäst att dra sig undan till lugn och ro.
Mer
8 år 3 månader sedan #792737 av Dddduuudde
Svar från Dddduuudde i ämnet Hur mår ni?
Förjävligt ärligt talat, blev sämre än nånsin förut igår...