Mina diagnoser och jag!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #863838 av lonely
Mina diagnoser och jag! skapades av lonely
Hur ska jag skriva det här så det inte blir helt fel. Vet inte riktigt hur man skriver!

Jag hade som ung väldigt svårt att känna empati.... Förstå att man skadar inte andra människor, jag var extremt manipulativ! Fick diagnoserna borderline, narcissism och även antisocial men inte samtidigt! Jag mådde som ung fruktansvärt dåligt! Jag blev våldtagen av en kvinna som barn och då försvann jag. Jag var vilket barn som helst. Tills den dagen mitt liv förstördes!

Jag gick i terapi i åtta år. Påtvingad enligt LRV. Många nätter var helt hysteriskt och jag grät hela tiden helt utan stop och skrek i största smärtan. Jag skrek så mycket och tjöt att jag trodde att jag skulle aldrig klara nåt annat.

Då växte empatin fram. När jag kom i kontakt med mej själv och mina känslor. Jag förstod tack vare terapin hur skadad jag hade blivit av våldtäkterna ja våldtäkter hände inte bara en gång! Terapin rädda mitt liv och troligtvis många andras! Ja.... Så är det!

Mitt liv har varit en livslevande mardröm!

Min psykolog förklara att det är inte acceptabelt att jag utnyttjar och skadar andra människor och jag tänkte vafan då för. Och då hände nåt jag börja förstå att jag kan inte skylla på världen hur dåligt jag mådde då!
Mer
7 år 6 månader sedan #863842 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Mina diagnoser och jag!
Du är ingen psykopat du är en lipsill

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 6 månader sedan #863896 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mina diagnoser och jag!
Jag åkte på våldtäkt när jag var 4. Ingen terapi inget rabalder dealat med skiter själv när det varit aktuellt. Skit stövlar finns i massor.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #863905 av lonely
Svar från lonely i ämnet Mina diagnoser och jag!
Hursomhelst det var väntat..... Som att det går diskutera djupa ämnen som berör människan och dess öde. Vad ska vi nu diskutera fläskpannkaka?
Mer
7 år 6 månader sedan #863929 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Mina diagnoser och jag!

zoegas skrev: Du är ingen psykopat du är en lipsill



Det låter som att du själv har problem med empati, då du kläcker ur dig sådana kommentarer. Jag vet inte om det är för att du tänker att det är annorlunda om det är en kvinna som är förövaren eller något liknande, men våldtäkt är våldtäkt! Personligen tycker jag att det är ett extremt allvarligt brott som leder till svåra skador på offrets psyke, speciellt om offret är ett barn. Hur i hela jävla fan kan du säga något sådant? Visa lite jävla respekt! *arg*


När det gäller att du slutat känna empati, Lonely, så kan det bero på traumat också. Om du själv misstänker något i stil med psykopati (du känner ju trots allt dig själv bättre än jag gör), så kan du ta upp det med din terapeft. Psykopati är dock medfött. Sociopati är däremot något som kan utvecklas på grund av miljöfaktorer under uppväxten (om dokumentären jag såg om ämnet talar sanning). Tala om dina farhågor och misstankar för din läkare, då den bör veta mer.
Mer
7 år 6 månader sedan #863951 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mina diagnoser och jag!
Jag tycker att det tagit jävligt mycket tid och kraft att dela med följdeffekterna av barnvåldtäkt. Hyfsade mentala skador skulle jag vilja såga. Har oxå ett kvävningsförsök av samma person som spädbarn och det var förjävligt tungt att återuppleva när minnena kom ikapp.