Mina diagnoser och jag!

Mer
7 år 6 månader sedan #863990 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Mina diagnoser och jag!
Starkt av dig Lonely, att ta tag i problemen. Inte bara för din egen skull, utan även för din omgivning.

Jag blev våldtagen då jag var 13, men då var jag ju iaf gammal nog för att förstå vad som hände. Det är ingenting som tar ont i dagsläget (och har inte gjort det på länge), men det har satt sina spår i hur jag värderar mig själv och hur jag ser på sexualitet, både hos mig själv och hos andra. Jag är som tur var tillsammans med en underbar kille nu som respekterar mina gränser och jag känner att jag är värd att ha rätten att säga nej, och få det nejet respekterat. Det är mycket som tas ifrån en efter en sådan sak. Att bli utsatt för det redan innan tonåren måste ju vara tusen gånger värre.

Som Amandara säger, prata av dig här om du vill. Samma gäller ju såklart dig Ama.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #864154 av lonely
Svar från lonely i ämnet Mina diagnoser och jag!
Inte så värst starkt ett illa måste att hitta vägen tillbaka till mej själv som människan kärnan i mitt liv alltså. Att tappa bort sig själv i kaos var en mardröm hela mitt liv som barn och ungdom. Idag tack vare den här påtvingade terapin så går jag men inte alla gånger ifrån klarhet till klarhet. Dessutom att jag blev en av fredens och frihetens människor var värt resan hit där jag står i livet. Hörde nån sa idag att livet är inte perfekt och kommer aldrig bli det heller. Och så är det ingenting är perfekt varken människan och livet. Jag ångrar bara en sak i livet kanske två. Resten bjuder man på......
Mer
7 år 6 månader sedan #864462 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mina diagnoser och jag!
Jag tycker inte att du verkar psykopat, lonely. De tidigare här som haft sådana problem brukar vara forumtroll, men det är inte du.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #864474 av lonely
Svar från lonely i ämnet Mina diagnoser och jag!
Nej jag är ingen psykopat/sociopat idag, men känner Admin1 att om jag knarkar eller ett trauma händer och eller jag avbryter min medicinering att jag kanske skulle kunna åka in i en psykopatisk/sociopatisk psykos. Har mina onda aningar om detta.

Så med andra ord måste jag vara försiktig. Jag har juh än så länge och haft det i tio till femton år en och samma psykos som jag anade innan jag fick hur det skulle bli. Så jag får inte utsätta mej för fara, eller avbryta min medicinering eller börja droga igen.
Mer
7 år 6 månader sedan #864699 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mina diagnoser och jag!
Psykopatiska psykoser talar man aldrig om. Däremot missbruk kan ge våld och troligen på värre och fler psykoser. Aggressivitet finns ofta vid psykos.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #864845 av lonely
Svar från lonely i ämnet Mina diagnoser och jag!
Ja jag vet att det inte talas om men jag vet att jag kan bli så knäckt, förstörd och krossad av allt och vad det innebär att jag förlorar empatin fullt ut. För så fruktansvärt dåligt kan jag må om jag går fel väg här i livet!