Hur många här anser sig vara frisk och inte behöver medicin?

Mer
7 år 2 månader sedan #900891 av Utomjordingen
Man måste ha resurser - det går inte annars att fly från allting, förstår du väl!

Du måste tillexempel kunna få i Dig minst 1½ liter vätska varje dag och vad blir det inte under 1 hel vecka... ?

Annars, jag har inget val - för jag är tvångsmedicinerad!
Mer
7 år 2 månader sedan #900893 av Geta
Mer
7 år 1 månad sedan #902229 av sodergardfia
Jag har slutat tro att jag är frisk. Har sett hur jag blir utan medicinerna. Förut trodde jag att inget var fel och att jag lurade vården och er på Viska. Jag bad Admin1 stänga av mig härifrån, vilket skedde.
Vad jag minns har jag strulat med medicinerna tidvis. Men sen jag var precis på gränsen till psykos 2014 och fick olanzapin insatt har jag inte tvekat. Däremot har jag strulat med när och om jag tar morgonmedicinen, där abilify ingår. Tar jag den på eftermiddagen istället för morgonen en längre tid blir jag lite paranoid. Om jag var utan olanzapin också skulle det nog bli ännu värre.

Men trots detta har jag ändå vissa tvivel på om jag är sjuk eller inte. Men jag har kunnat släppa de funderingarna alltmer nu!
Mer
7 år 1 månad sedan #902460 av Admin1
Tror inte man blir frisk att flytta utomlands för det innebär stor stress och stress innebär ökad psykosrisk. Om man är frisk är man ointressant för psykiatrin och slipper dem helt.
Mer
7 år 1 månad sedan #902462 av Geta
Jag är inte frisk men psykiatrin är ganska ointresserad av mig.
Mer
7 år 1 månad sedan #902469 av Nissegossen
Men hallå, med det i huvudet, så är det antingen som det står i Mark 3 vers 20 till kapitlets slut. Då har du fullständigt blivit en profet och har Guds kontakt i Hjärnan, då är du kanske frälst eller också är det läkare som säger att du är från dina sinnen och tar in dig om det är de som har rätt.
Dock har jag här aldrig sett eller hört dig skriva att det är Gud du hör i huvudet. Du får för mig leva, men inte ifred, från början har jag alltid haft viljan att få vara ifred. Men i huvudet finns ingen vila.

Jag lovar dig att försöka få Guds kontakten i hjärnan, men som det var på den tiden, så blev han upphängd på ett Kors, vad är du redo att testa?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum