Symtom på paranoia eller bara sjuk verklighet?

Mer
6 år 5 månader sedan #989280 av Richard
Jag har skrivit i andra trådar att jag gått ner från 4 mg Haldol till 2 mg. Jag mår bra men det slog mig att jag kanske överdriver en del grejer...

Jag köper VPN-tjänst, jag krypterar all data så gott jag kan, jag letar efter IMSI-catchers (en slags grej som är enkel att bygga, som avlyssnar mobiltelefoner), jag installerar alla möjliga säkerhetsprogram, bl.a. ett som stänger av mikrofonerna på alla enheter jag har, jag går o lyssnar med en scanner på vissa frekvenser som buggar kan ligga på

Jag läser allt jag kan hitta om IT-säkerhet o tar det åt mig o åtgärdar allt jag hittar. Det är ju en helsjuk värld vi lever i! Man är övervakad dygnet runt ju, innan spelade de in mina snarkningar o ev. sömnpratande eftersom min mobil ligger bredvid där jag sover!

Jag tycker det är allvarligt! Eller överdriver jag? Jag mår i.a.f. bra mycket bättre o jag njuter när jag stängt en säkerhetslucka!

Ska prata med min psykiater om jag kan sänka medicinen ytterligare, så jag slipper stelheten i ryggen, så att jag kan vara med o spela bowling igen!
Mer
6 år 5 månader sedan #989281 av Zoidar
Tror nog du överdriver säkerheten. Tror du kan vara rätt lugn. Nog få som vill hacka din dator eller avlyssna dig. Men om du mår bra av att hitta och stänga säkerhetsluckor så kanske du ska fortsätta med det.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 5 månader sedan #989439 av Admin1
Avlyssning av individer är nog dyrt och sker nog bara vid misstanke om grova brott typ narkotika och mord.
Mer
6 år 5 månader sedan #989537 av Undrande
Förr var det ju ett typexempel på paranoia normalt sett. Men idag är det enkelt och billigt. I nya filmer ser man ju hur "den som vill smita" inte bara kastar sim-kortet utan hela telefonen. Sen beror det ju på din ISP, den du köper din uppkoppling från. Richard är till 100% kollad på alla sätt. Han har köpt en telefon med abonnemang, han skriver skämtsamt, som alla som "mänskligt" studerar inser, om Mullor och terrorister, det förstår dock inte alltid den automatiska algoritmen.

Terror och pedofili är det som de normalt ursäktar sig med. Men Snowden avslöjade ju att det i praktiken var *alla*, över nästan hela jorden.

Sen kan man ju försöka skippa US företag som Facebook, Google, Microsoft, Apple.
Mer
6 år 5 månader sedan #989689 av Carmen Al Kebab
Du är fullt frisk men jag tycker samtidigt du överdriver, varför inte bara erkänna för oss själva att vi är övervakade och strunta i det så mycket det går?

Lämna mobilen hemma så ofta du kan också.
Mer
6 år 5 månader sedan #989692 av Geta
Richard gillar att balansera på eggen. Det är lite av katt och råtta-lek. Han gillar när han blir övervakad.