Symtom på paranoia eller bara sjuk verklighet?

Mer
6 år 5 månader sedan #989732 av Carmen Al Kebab

Nissegossen skrev: För att polisen skall få att avlyssna krävs att ett ev brott ger i straffskalan på minst två års fängelse. Det skall godkännas i Tingsrätten innan polisen får lov att avlyssna samtal

Det där är ju bara skitsnack, polisen kan göra exakt hur de vill i korrupta Sverige... Så länge ingen i media får veta.
Mer
6 år 5 månader sedan #989762 av Nissegossen
Nä, nä, då gäller det att slå lagboken i huvudet på dem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #989812 av memphis
Jag tycker att såna som söger att de skiter i om de är övervakade i övervakningssamhälle är naiva och korkade i just denna fråga. Klart att man vill ha ett privatliv. Det vill alla ha men vissa för dumma för att inse det.
Mer
6 år 5 månader sedan #989876 av Nissegossen
8O Nu helt plötsligt förvånar du mig, jag vet att jag har korkade flaskor men att skrika ut det, får vara

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #989878 av Jocke
Jag inser fullt och väl, att vi lever i ett övervakningssamhälle, det är liksom åt båda hållen kan man säga! Det svåra är att ngt förhindrar mig från att förstå omfattningen? Många tycker att ett gott skratt förlänger livet och inte bara en gång utan tätt följt av varandra.

Men integritet är en bristvara i vår samhälle, man kan bara tänka vad manipulation egentligen är.

Nä, dumheten kan inte vara dum när den döljer sig så bra i vår fragmentariserade värld.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #989938 av memphis
Att vi är övervakade på olika vis är faktum som inte går att ändra nu. Vad jag tycker är naivt är personer som hävdar att det inte gör dem någon skada. Viss del av övervakningen har god verkan, t ex om en misshandel blir filmad. Men dataövervakningen kryper in i våra innersta liv, våra känslor, våra tankar, vårt privata liv. Och det är inte ok. Man ska själv få bestämma om vem och vad som ska ha den tillgången till en själv. Det var det jag menade. Man måste få ha sina personliga gränser. Behöver man inga personliga gränser så är det väl så, men det är enfaldigt att säga: jag har inget att dölja, lår alla se allt. För alla har saker de inte vill att alla ska veta.