Hur ser SD på oss med schizofreni?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235179 av Geta
Varför ska Sverige braindraina andra länder på arbetskraft?
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235223 av Clean

Maxjohan1983 skrev: Jag tycker vi har tagit emot tillräckligt många flyktingar. Andra länder kan bli MYCKET bättre på det. Sverige har varit bäst i världen på detta. Vi tog emot 70,000 syrier eller nåt då det var krig där i Syrien.

Ja siffran är stor. Jag läste Storbritannien tagit emot 90 000 flyktingar.

Amandara skrev: Om du flydde till Iran, Thailand, USA, Kambodja, Uruguay....tror du att du skulle bli försörjd av staten där? Och få flytta dit hela din släkt? Att leva på bidrag. Med du menar jag just du....som läser.

Dessa flyktingar som har kommit hit är inga guldgrävare. Varför dom kom hit är just av den anledningen att dom är flyktingar. Hade det inte varit krig hade dom inte kommit överhuvudtaget. Vem vill lämna sitt hem och land och allting för att börja ett liv på ett helt annat främmande ställe, tänk själv?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235232 av Amandara
Jag ser många ekonomiska migranter. Du är blödig Clean. De med störst hjälpbehov har inte råd att ta sig hit utan sitter fast i flyktingläger. De som behöver hjälpen kan få utbildning och skydd sen ska de åka hem och hjälpa till att bygga upp sina samhällen. Sverige hjälper dem ekonomiskt med bidrag därför är Sverige så attraktivt för dem. Det gör inte många andra länder. Vi behöver strama upp oss. Fattiga och sjuka får betala priset för att husera alla dessa som kommer hit.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235234 av Geta
För att inte tala om brottsligheten. Det är klart att många kommer till Sverige för att få det ekonomiskt bättre. Sverige har varit generöst med bidrag. Men nu klarar inte kommunerna bördan längre.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235235 av Clean
Enligt siffran ligger på att det är en mycket liten grupp som står bakom all brottslighet, 1% av befolkningen! Organiserad brottslighet och gäng och så!
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Clean.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235237 av Clean

Amandara skrev: Jag ser många ekonomiska migranter. Du är blödig Clean. De med störst hjälpbehov har inte råd att ta sig hit utan sitter fast i flyktingläger. De som behöver hjälpen kan få utbildning och skydd sen ska de åka hem och hjälpa till att bygga upp sina samhällen. Sverige hjälper dem ekonomiskt med bidrag därför är Sverige så attraktivt för dem. Det gör inte många andra länder. Vi behöver strama upp oss. Fattiga och sjuka får betala priset för att husera alla dessa som kommer hit.


Okey dom flesta migranter jag har träffat studerar eller jobba ibland båda samtidigt. Och jag har jobbat med att muslimer ska lära sig det svenska språket och få ett bra liv i Sverige. Igenom röda korset och folkbildningen. Där har jag träffat personligen flera hundratal muslimer.