Hur ser SD på oss med schizofreni?

Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1235249 av Maxjohan1983

Clean skrev:
Dessa flyktingar som har kommit hit är inga guldgrävare. Varför dom kom hit är just av den anledningen att dom är flyktingar. Hade det inte varit krig hade dom inte kommit överhuvudtaget. Vem vill lämna sitt hem och land och allting för att börja ett liv på ett helt annat främmande ställe, tänk själv?

Jag har sympati för flyktingar. Och du har rätt att det är hemskt och de flesta inte är guldgrävare. Grejen är väl att vi inte kan försörja hur många som helst och det vore bra om andra länder drog ett större last för Flyktingar. Jag har läst att det tar 11 år i Sverige för en flykting innan den har sitt första jobb. Den ekonomiska ekvationen måste gå ihop och att det är hållbart att ta emot flyktingar. Som jag skrev, hade varit bra om Sverige pushade andra länder till att ta fler flyktingar. Vi tar emot mest per capita i hela Europa.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235250 av Clean
Ja det var en humanitär kris 2015 men det har blivit mycket strängare lagar och regler sedan dess. Idag ligger Sverige på den låga nivån som resten av EU pga lagändring. 2018 var asylsökande bara 2000 nånting. MaxJohan så vad tänkte du på?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235251 av Maxjohan1983
Jag skulle ha skrivit, har varit. Vi är kanske inte så bra längre på att ta emot flyktingar. Men poängen är att den ekonomiska ekvationen måste gå ihop med att ta emot flyktingar. Att det ligger på en rimlig nivå.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235253 av Clean
Så vi i Sverige har gått i förlust ekonomiskt, systemet har kraschat, alla går på bidrag och vi har många utländska brottslingar? Det var väl liknande idéer nazisterna hade om judarna att allt var deras fel? Minns jag fel MaxJohan?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235254 av Maxjohan1983
Min enda poäng är att Flyktingpolitiken är en kostnad för Sveriges offentliga finanser.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235255 av Geta
Jag tycker att det är slött att inte lära sig tala svenska och förstå svenska efter många år i Sverige. I många fall måste tolk tillkallas eller också får barnen tolka.