Paranoida vanföreställningar eller verklighet?

  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1061132 av partyjunkie
vad göra mot paronoia???
jag har nu under ca 1 månads tid haft välldiga problem med pronoia, sedan massa andra problem där jag tycker att jag gör saker som jag inte kommer ihåg.
har kännt mig riktigt sjuk, precis som när jag hade en psykos förut.

nu ska jag försöka förklara hur det började.
för 1 månad sedan var jag till usö (sjukhuset i örebro) i ett annat ärende.
när jag satt i väntrummet så hamnade jag mitt imot en kille som tillhör ett av dom stora kriminella gängen i örebro.
har läst en bok som han varit med i, det var därför jag kännde igen han. det måste varit han för när dom ropade upp hans namn så sa dom namnet på han i boken..
så är det inte han så har han tvilling som ser ut och heter som han..

några dagar senare började paronoian, jag tyckte att jag var kluven och den andre ringde till han..
detta har troligtvis hänt flera gånger. sedan nu under helgen så hörde jag en tanke som sa att nú under veckan så skulle dom gängmedlemara komma hem till
mig och då skulle jag ha en jävligt bra förklaring varför jag kontaktat dom,annars så skulle jag råka illa ut..

så nu är det bara och gå och vänta och hoppas på att det bara var paranoida vanföreställningar :(
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061136 av krokus
Du skulle kunna titta i historiken över uppringda samtal i telefonen, om hans nummer finns med där?
Mer
5 år 10 månader sedan #1061148 av Geta
Du behöver nog inte oroa dig. Har du varit med i de här gängen?
Mer
5 år 10 månader sedan #1061151 av memphis
Det är nog paranoia hela grejen, för om du inte ens var säker på att det var denna person, förrän de ropade hans namn, hur har du då fått tag på hans nummer? Tror knappast han står med på hitta och eniro typ av telefonkataloger.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061152 av memphis
Och han kände ju inte igen dig i väntrummet, så han har nog inte gett dig sitt nr.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061153 av Admin1
Tror inte på detta. Han känner väl inte dig och sådana gäng har mycket annat och tänka på, som t.ex komma över pengar.