Djupare ned i joxet?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1223299 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Djupare ned i joxet?
Kan man förlora funktioner vid sjukdomen? Man blir bara slöare och slöare och orkar knappt mikra något att äta. Man försämras stadigt. Jag bara undrar.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223300 av memphis
Svar från memphis i ämnet Djupare ned i joxet?
Det är väl klassiskt symptom att man förlorar egenskaper och förmågor som man en gång haft. Men det kan även vara en tillfällig svacka. Du kanske befinner dig i en depression. Då blir ju allt väldigt jobbigt och meningslöst, t ex att äta känns meningslöst.

Depressioner går över som tur är. De varar obehandlade kanske nåt halvår eller så. Om jag vore deprimerad skulle jag be att få behandling. Då förkortas ju tiden man måste vara deprimerad till ca 3 månader tror jag ungefär. Eftersom du lider Fantasio tyder det på depression.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1223303 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Djupare ned i joxet?
Memphis, har du så kallade negativa symptom? Har du eller har haft depression?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223306 av memphis
Svar från memphis i ämnet Djupare ned i joxet?
Jag tror det Fantasio. Jag har haft flera depressioner och även varit inlagd för det. Men de negativa symptomen är nåt annorlunda, för det är intressen jag haft som jag inte bryr mig om längre. Jag har ingen sorg eller negativ känsla runt det, jag bara konstaterar att jag inte längre har vissa intressen och förmågor som jag haft. Jag tror att det skulle klassas som negativa symptom, men jag har inga känslor för att ha negativa symptom heller.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223371 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Djupare ned i joxet?
Depression brukar förekomma de första 5-6 åren, sedan brukar det som verkar likna depression vara negativa symptom. Har man många psykoser tar det längre tid att återhämta sig efter en psykos. För dig tar det nog minst ett år. Du måste vara nogare med medicineringen för att undvika psykoser. Du måste motionera regelbundet också för att må bättre.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223430 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Djupare ned i joxet?

Geta skrev: Som Einstein sa: Man upprepar samma om och om igen och tror att det ska bli olika resultat.


Inspirerad?
www.senses.se/10-inspirerande-einstein-citat/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum