Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1197458 av Clean
Tänk om vi sätter för stor betydelse av ämnena vi möter. Det friska tänker och upplever och inte reflekterar över? Att det obemärkt går förbi. Tänk om det är för deras medvetenhet är begränsad, medan vår medvetandet har öppnat sig och blivit det motsatta. Att våra hjärnor är mera medvetna och vakna. Dom har hittat 2000 olika schizofrena gener Hur många fler som dom ska hitta?

Jag har personligen undersökt saken, frågat, letat svar och krigat som fan i mitt liv för mina sanningar och rättigheter... Där jag börjar förstå att det är något som inte stämmer att mina upplevelser som är då psykotiska inte stämmer med verklighet.

När jag ser andra människor som inte andra ser börjar jag fundera att jag är nog psykisk sjuk.

När jag hörde röster kändes det så jävla verkligt att jag kunde inte göra nånting utan dras in. Sedan efteråt när jag andas ut, tänker jag hur helvete mår jag egentligen.

Nåt säger mej att saker och ting är inte som det ser ut att vara. Jag är helt förvirrad i ämnet.

Här i länken har man sett att LSD (vars effekter liknas schizofreni), använder mera hela hjärnan än det lilla dom som inte tagit LSD gör i närheten av?!

fof.se/tidning/2016/7/artikel/lsd-gor-hjarnan-rorig
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1197677 av Admin1
Det finns ingen skarp gräns mellan frisk och sjuk. Det flyter ihop. Anhöriga kan vara lite åt det sjuka hållet för de har samma gener. Vid schizofreni klarar man inte av att jobba.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197686 av Clean
Ja vi med psykossjukdomar behandlas juh som att vi är dom mest sjuka i samhället och blir indoktrinerade till allt vad det innebär i deras psykpapper att vi tex kan inte det eller kan inte annat än att ge upp. För det är precis det vi gör "att ger upp"...

Eller är jag så sjuk att jag inser inte att det kanske är en sjukdom?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197691 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Det är väl tur att samhället tar hänsyn till vår sjukdom och tar det på allvar. Till exempel blir vi sällan utförsäkrade hos Försäkringskassan. Personer med lättare psykisk ohälsa blir ofta det. De brukar klaga i högan sky. Nu har de ställt ut gravljus utanför Försäkringskassans kontor runt om i landet för att demonstrera.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197694 av Clean
Jag har diagnoser borderline, narcissism, schizofreni och ADHD. Dom flesta har en eller två. Jag har fyra starka diagnoser. Jag jobbar ideellt för välgörenhet. Sedan även studerar på distans. Mitt mål är att leva självständigt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197696 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Det är väl upp till dig om du vill försörja dig på ett hederligt jobb och inte på utpressning.