Lära mig om psykos sjukdom och psykos

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227974 av Nissegossen
Mina texter får de gärna återge, de ligger på viska. Den enda sparade skivan är tragiskt söndersprucken finns inte en chans att få fram texterna får ta de som är lagda på viska.se men det är en spillra som jag valt att lägga ut från ursprunget ca 365 objekt

Jag vet inte hur mycket det var från början materialet är hämtat från ursprunget disketter och gjorde flera olika skivor med varierande hur mycket så inte ens jag vet största antalet texter. När jag fick min första diskett på data skrivarkursen frågade jag hur mycket text rymmer en diskett, kan jag fylla den med text? svaret var har inte hänt, haha men en bild var vad som rymdes ca 1Mg bite

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228181 av Admin1
Viska har mycket lätt läst information:
www.viska.se/information/om-schizofreni
Viska-appen för android med information.
www.viska.se/sok-m-m/nedladdningar/categ...ka-appen-for-android
Viskas självhjälpsbok:
www.viska.se/sok-m-m/nedladdningar/categ...2:upp-till-kamp-ebok
www.viska.se/sok-m-m/nedladdningar/categ...=1:upp-till-kamp-pdf
Boken Surviving Schizophrenia har nyss kommit i ny upplaga på engelska, men lite svårläst.
www.adlibris.com/se/bok/surviving-schizophrenia-9780062880802
Mer
4 år 2 månader sedan #1228183 av Clean
Schizofreni är att man mår väldigt dåligt. Klarar inte av vanliga saker som är enkelt för andra. Man måste göra det man vet inte ökar det dåliga måendet tex droger eller göra nåt som är utanför ens gränser eller blir jävligt stressad. Man måste lära sig hitta utrymme där man kan ta ett steg tillbaka och vila och återhämta sig. Det viktigaste är ditt mående och ingenting annat tex jobb eller så. Antipsykotiska är jätteviktigt. Den gör inte en frisk men det gör en bättre i sitt mående.

Dom första åren när man blivit sjuk är allra tuffast sedan blir det lättare. Människan är rasande skicklig på att anpassa sig.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228235 av Nissegossen
Som kuriosum så känner jag han som tecknade loggan som nu finns på Schizofreniförbundet. Det finns en nål med loggan att sätta på kavajuppslaget Barbro Benjamnsson ville ha min och på senare år har jag försökt kontakta henne även en son till henne som inte har sjukdomen helt ogörligt har fått reda på att hon numer är på ett hem, det indikerar ett demensboende tyvärr.

När de slängde det skrivbord jag hade i mitt lilla sovrum det åkte ut vid saneringen här. Som jag sade till KP det hade varit bättre om jag ringt sekondhand ta rubbet flyttstäda, det hade blivit billigare, han höll med, ja, det hade det var svaret

Förövrigt förstod jag inte riktigt vad de skulle slänga borde varit här och vaktat som en hök, men ville vara ur vägen för dem just därför tänkte de får jobba ostört

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1228519 av Admin1
Psykiatrin brukar ge en kurs som heter sjukdomshantering eller IMR. Du kan fråga psykiatrin om du kan få den kursen, men den finns inte överallt ännu.