Vad göra vid fel diagnos?

Mer
3 år 3 månader sedan #1307256 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad göra vid fel diagnos?
Då har man superkrafter.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307262 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad göra vid fel diagnos?
Har alltid tvivlat på mina diagnoser. De bara gissar tycker jag. Vid mina första inläggningar skrev man inte ut någon diagnos alls, det var lite fult 1980. Men det var då jag skulle ha haft en för att säkerhetsställa för vidare behandling. Vid mitt allra första möte med psykiater emellertid, gav hon mig antipsykotika, Siqualone, så tydligen gav hon mig en diagnos som handlade om psykos. Jag minns absolut ingenting av besöket hos henne, var helt borta så antagligen gav hon mig en psykosdiagnos.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307300 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad göra vid fel diagnos?
Ja, jag tvivlar på min ena diagnos: atypisk autism. Jag har inga superkrafter. Är helt ok på matte, men kass på språk. Jag fick diagnosen i vuxen ålder.

Jag tror att mycket kan förklaras av mobbning, långvarig stress och insomnia, trauma och att jag enbart dög om jag presterade bra.

Att jag är kass på språk kan bero på att jag knappt rörde romaner under tonåren pga koncentrationssvårigheter.
Mer
3 år 3 månader sedan #1307304 av idefix
Svar från idefix i ämnet Vad göra vid fel diagnos?
Jag har tvivlat mycket på min diagnos. Men det gör jag inte längre. Vändpunkten kom när en läkare höjde min medicindos och jag insåg att jag faktiskt mådde bättre med högre dos än med en lägre. Mindfuck!
Mer
3 år 3 månader sedan #1307306 av Slyngelsnubben
För mig är det obvious: jag kan inte gå ut och jobba
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 3 månader sedan #1307307 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad göra vid fel diagnos?
Jag klarar inte heller av jobb längre. Annat var det på 90-talet, då gjorde jag rätt för mig. Jobbade och betalade skatt. Vill inte anklaga er för att vara lata. Ursäkta om det låter så.