Lider ni av ensamhet?

Mer
3 år 2 månader sedan #1321146 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Lider ni av ensamhet?
Tror du är social Krokus! Men som du och jag är ganska sociala människor när vi mår bra! Det är ångegesten som hindrar oss
Mer
3 år 2 månader sedan #1321149 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Lider ni av ensamhet?
Nej. Jag lider inte av ensamhet. Men ibland är jag ensam. När jag inte vill vara det. Ibland är jag ensam när jag vill vara det. Jag behöver egentid. Men oxå vänner och socialt. Man är en mix. För mycket av allt förstör soppan. Loppan är min ständiga följeslagare så jag är aldrig ensam. Det är mer en känsla. Men jag tror mer det för mig är att jag är understimulerad. Som man blivit under coronaepidemin med social distans. Har jag för mycket omkring mig blir jag dock överstimulerad och utmattad. Lagom av allt är bäst. Det är individuellt för varje person. Men vi är flockdjur.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321165 av mopa
Svar från mopa i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag trivs med ensamhet. Men behöver träffa folk ibland.Nu har dom stängt kontaktgruppen, så jag träffar bara boendestödet.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321183 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lider ni av ensamhet?

Drummer skrev: Tror du är social Krokus! Men som du och jag är ganska sociala människor när vi mår bra! Det är ångegesten som hindrar oss

Den perioden som jag beskrev handlade inte om ångest. Jag var väldigt ensam, hade en kompis (men hon orkade inte umgås hela tiden, vilket är förståeligt) och jag umgicks inte med någon annan.

Som sagt kunde det gå flera dagar till en vecka och den enda som jag pratade med var kassören på mataffären, där det som sas var "hej".

Jag hade helt enkelt för få kompisar under den perioden. Jag är rätt så introvert.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321197 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag lider inte av ensamhet. Men vissa dagar vill jag bara vara inne och ta det lugnt. Jag har ett rätt stort nätverk kring mig tycker jag.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1321295 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lider ni av ensamhet?

Drummer skrev: Jag lider av ensamhet förutom regelbunden kontakt med mina föräldrar samt syster!

 

Minskar inte Ellie din ensamhet.

Lider ej av ensamhet utan trivs med den.
 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.