Lider ni av ensamhet?

Mer
3 år 2 månader sedan #1321115 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag har inte någon dv.

Men struktur har jag.

Skulle vilja ha något mer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321116 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lider ni av ensamhet?
Nej, jag lider inte av ensamhet. Jag umgås med min syster och min kusin.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321118 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag lider av ensamhet förutom regelbunden kontakt med mina föräldrar samt syster! 

 
Mer
3 år 2 månader sedan #1321122 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Lider ni av ensamhet?
Jag tror att om jag mådde bättre, så skulle ensamheten inte göra någonting.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1321124 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lider ni av ensamhet?
Trivs med mig själv, men att vara ensam tär på en och vill ha någon att umgås med, gärna särbo, men vill ha en dörr att stänga om mig. Men gärna någon som kommer upp och pratar. Någon som kommer hit på mat, ytterst välkommen då jag blir glad när folk uppskattar den mat jag lagar inte minst min förra ssk uppskattade min mat.

De som smakat den säger att den är god. Medlemmen Stefan och hans tjej tycker om min mat sist ville de komma på mat, de propsade på att köpa maten och jag sade jag vill göra ugnsgratinerad falukorv med potatisgratäng med ost. De köpte ingredienserna jag lagade till den vi åt, de fick resten med hem.

Efter en vecka ringer hon och frågar, hur gjorde du den? En fick med sig en födelsedagspresent till hennes man en Burgundisk köttgryta med en flaska vin i maten förutom ett glas till kocken och en flaska till maten. Han ringer och tackar för maten men han hade synpunkter på vinet det var inte rätt tempererat, det var kylskåpskallt sedan säger han nu en timme efter maten sitter hon och äter det sista med sked. Sedan har hon sagt om vi kommer med ingredienserna lagar du till den då? Ja, men inga ingredienser har kommit.

Så gärna någon kommer om så bara för att tjata bort en stund, ofta med hembryggt vin eller att vi tar en öl. En som vill äta middag med mig hör bara av dig så bestämmer vi en tid då jag kan ha köpt allt och lagat maten. Bäst ett veckoslut då jag har pengar på måndagar och vi bestämmer till veckoslutet därpå.

En annan medlem då boende i Skåne med sin man bestämde vi att de skulle äta hos mig efter de kommit upp från Skåne, de skulle hälsa på hennes mamma. De sade en tidpunkt när tiden var inne var maten klar en fläskfilépanna gjord i stekpannan, då ringer de och säger vi blir en timme sena. Jag tog allt på spisen satte in i ugnen på varmhållning sedan när det nästan gått en timme tänkte jag att jag måste smaka på såsen jag gjorde det smakade rävgift till kylen en trea visp rörde om hann inte smaka de kommer in sätter sig vid bordet jag är undrande hur skall det här gå? Samtidigt som hon säger hur kan mat smaka så här gott? Jag smakade samtidigt och lättnaden spred sig i kroppen. Hon numera skild och bodde senast i Göteborg men ingen kontakt överhuvudtaget numera

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321137 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Lider ni av ensamhet?
Nej, jag är inte ensam, har särbo och vänner jag umgås med nästan varje dag. Annars trivs jag ganska bra när jag är ensam men blir det för länge hamnar jag i grubbel och håglöshet. Så jag antar att jag är en social varelse. Men det har inte alltid varit såsom idag. I mina tonår var jag fruktansvärt ensam, fyllde dock ut tiden ändå genom musiken. Spelade i princip alltid och försummade skolan och läxor och fick mediokra betyg.