Läkarsamtal

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321582 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Läkarsamtal

Geta skrev: Jag lider inte så mycket nöd. Förstår att resurserna behöver gå till yngre. Särskilt nyinsjuknade.

Jag håller med dig, Geta. Jag kan inte förvänta mig en deluxe-behandling. Jag är kroniker.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321612 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Läkarsamtal
Sköter i stort mitt med psykiatrin med min injektions ssk hon i sin tur har kontakten med läkare. Sällan jag själv har kontakt med min läkare det går utmärkt som det är. En jag också kan kontakta är kurator hon är egentliga länken till mottagningen. Hon arbetar varje dag det är öppet det gör däremot inte alla ssk, så hon ringer jag om det är aktuellt att jag vill nå någon samma dag. Hon skickar mig till rätt person den dagen.Hon har själv sagt att vi gör så.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1321640 av koi
Svar från koi i ämnet Läkarsamtal
Sjuksyrran träffar jag oftare än läkaren. Minst 1 gång i kvartalet.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321689 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Läkarsamtal
Min skötare har jag mobilnummer till. Får ringa när jag behöver. Det är lyxigt. Hade sjuksköterskor förut, de vägrade lämna ut sitt mobilnummer så eftersom jag är så morgontrött missade jag alltid psykosenhetens telefontider (en timme klockan 8-9) så allting blev förskjutet ett dygn. Inte alls kul! Jag känner mig starkt priviligerad nu!
Mer
3 år 2 månader sedan #1321719 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Läkarsamtal
Hur ofta behöver du hjälp av psykiatrin? Din mamma är ju psyksjuksköterska.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321839 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Läkarsamtal
Mötet gick jättebra. De sa i receptionen att jag har frikort till och med mars, eller nån gång i mars. Fick väl den vanliga frågan om jag hade planer på att skada mig. Jag sa att jag mådde bättre nu än vid utskrivningen i januari. Det är ju sant. Läkaren var mest intresserad av mina röster, men jag hade inga just då.