Att bli diagnostiserad

Mer
3 år 1 månad sedan #1323601 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad
Jag hatar medicin och litar inte på någon så hur ska man kunna gå i terapi liksom, vill inte dela med mig av saker för blir så misstänksam mot folk som ska  "hjälpa" en när de bara vill trycka i en massa kemikalier
Mer
3 år 1 månad sedan #1323602 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att bli diagnostiserad

zoegas skrev: Du kan nog se det som en fördel med den diagnosen. Det är inget mått på hur sjuk du är, utan diagnosen kan ge dig rätt till avskrivna studielån, gratis tandvård mm.
 

(╯°□°)╯( ┻━┻ meaning techterms.com/definition/emoticon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323606 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad

zoegas skrev: Du kan nog se det som en fördel med den diagnosen. Det är inget mått på hur sjuk du är, utan diagnosen kan ge dig rätt till avskrivna studielån, gratis tandvård mm.

Jo men jag har också hört att det finns "fördelar" men jag känner mig så sjuk men samtidigt inte? Fattar ingenting 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323613 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Det är inte lätt att ha insikt vid schizofreni. Det har jag fortfarande inte.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Geta.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323614 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad

Geta skrev: Det är inte lätt att ha insikt vid schizofreni. Det har jag fortfarande inte.


Nej inte jag heller tydligen. Känns som att det är alla andra som är knäppa, inte jag. Plus att min läkare och jag inte håller med varandra om vad som är symptom och inte. Vissa saker tycker han är "vanföreställningar" men jag håller inte med.
Jag känner mig liksom inte schizofren men det verkar vara vanligt?
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323617 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att bli diagnostiserad
Känner mig som "vanligt" inte konstig på något sett, som Gud säger om sig själv, "Jag är den jag är", eller som fotnoten, "jag är såsom den jag är". Det kan vilken människa som helst säga om sig själv, utan att kalla sig Gud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Nissegossen.