Hur ska jag veta???

  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1324169 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Hur ska jag veta???
Samma här. Jag får prata med min doktor om det. (Förgiftningsinbillningarna)

Fram tills dess så får jag härda ut och brukar också tvinga i mig dryck m.m. 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324204 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur ska jag veta???

koi skrev: Ska byta ut Risperidon mot Abilify igen pga biverkningar. So far do good. Ska sänka Risperidon lite i taget och lägga till Abilify. 

OM jag skulle uppleva nåt psykotiskt under växlingen...då får jag ta en Abilify till. 

Hur i hela helskotta ska jag upptäcka det? Vanföreställningar är ju verkliga. Hallucinationer är verkliga om de inte är uppenbart annorlunda och avvikande från situationen. Jag tänkte inte på att fråga läkaren om det. Det är först när verkligheten krockar med vanföreställningarna som jag kan pröva dem logiskt och se om de är riktiga. 

De flesta brukar få väldiga biverkningar av Abilify isället.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324264 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ska jag veta???
Vilka biverkningar fick du av Risperdal? Abilify är lite svagare men det kan variera mellan individer förstås.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324287 av koi
Svar från koi i ämnet Hur ska jag veta???
Det där hormonet har höjts...prolaktin?
Mer
3 år 1 månad sedan #1324302 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur ska jag veta???
Jag upplever inte några vanföreställningar utan Olanzapin fungerar. Trots detta vill jag byta till Zeldox som är viktneutralt. Lider väldigt mycket av min övervikt och går inte ner i vikt trots att jag inte äter mycket och inget godis.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324623 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ska jag veta???
Zeldox kan ge trötthet, men nya Latuda är aktiverande och ger ej viktuppgång. latuda kan ge lite förbättrad kognition troligen.