Vad stressar dig?

Mer
3 år 4 veckor sedan #1325280 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad stressar dig?
Det som stressar mig är bland annat när jag har ställt ett alarm för att gå upp på morgonen. Då drömmer jag om och om igen att jag försover mig. Det hände EN gång när jag jobbade förut, att jag glömde ställa alarm kvällen innan. Ändå stressar det mig så mycket.

Annars är det främst människor som stressar mig, speciellt andra hundägare, eller föräldrar till småbarn. Eller människor som hostar! Den stressen har kommit senaste året (alla vet nog varför).

Drummer skrev: Detta med arbetsträning stressar mig för jag måste få tillbaka Clozapine först eller Solian. Hoppas ngt av dessa preparat kan minska min depression och ångest samt paranoia. Paranoian har visserligen mycket med ångesten att göra. 

Va? Har du inte bytt till Solian än?
Mer
3 år 4 veckor sedan #1325284 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad stressar dig?
Det med alarm på klockan kan stressa mig också, så att jag inte kan somna. I natt har jag inte sovit nått, men det berodde inte på det. Men det kan hända om jag t.ex ska upp kl 07:00, o jag inte har somnat innan 01:00, så tänker jag; Jag måste somna, o så blir man mer stressad ju längre tiden går, tills man ger upp o går o sätter på kaffe istället.
Mer
3 år 4 veckor sedan - 3 år 4 veckor sedan #1325311 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad stressar dig?
Jag oroar mig inte så mycket längre och det är lättare att slå bort. Höjd medicin och motion är svaret jag har..

Saker jag oroade mig för var tanken på att inte få ha en dam, Att jag aldrig skulle kunna klättra karriär stegen.. Grejen är väl den att jag påminns om tiden jag hade zyprexa och var helt utbränd av allt.. Då var det tur att det fanns lindrande medicin!

Vikt och sånt oroar mig mer nu.
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by Klanggedin.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1325348 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad stressar dig?
För mig oxå sömnlöshet. Man vet att dagen efter blir pajig. Efter en sådan sömnlös nstt eller med lite sömn - tar jag bort alla krav på mig själv. Måste inte fysa eller något bara rasta Loppan. Sådana dagar kan det vara svårt att få tiden att gå. För trött för att görs något. Jag tar oxå ibland en lopp kaffe frampå småtimmarna och inte sällan somnar jag efter det.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1325352 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad stressar dig?
Brukar också ta en kopp kaffe på natten, när jag inte kan sova. Det brukar hjälpa.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1325355 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Vad stressar dig?
Dom kopparna med kaffe på natten brukar smaka extra gott.