Snälla och lydiga accepterande, men...varför?

  • Snyggingen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327106 av Snyggingen
Jag träffade en kvinna som jag blev lite arg på, undrade varför hon inte gjorde som folk sa till henne, vettiga saker. Men när psyk talade var det som de satt med ngn sanning. Nog för att hon mest lärt sig att hantera systemets utformning, men ändå, nån respekt som det vore en Kyrka som man tror på. Jag tror inte på psykiatrin generellt. Jag tror den har mål, som jag läser om, syner som jag kan identifiiera etc. Många måste dessutom smöra för att de ska få bidrag eller en lgh eller dylikt. Jag har allt sånt och de tar det inte.
De hotar och straffar men då måste man ju känna rädsla, jag är orädd, de kan skita i att ge mig meds mat behöver inte gå ut, är rätt ensam behöver inte besökare sådär allt.
Men.... Hur  kan man låta dem programmera in en religion i dig utan att se det? Varför söker du inte evidensen? Varför diskuterar du inte din egen unika genetik och kräver det som kan ges?
Varför kräver vi inte straff för dessa domare som ska ha rätt? Historiskt kan vi ju se massor av övergrepp, allt med statens godkännande. Numer är det populärt att ge alla amfatamin. Förr, onej.
Vi vet också att opiater kan tas för evigt utan problem, men ett djklla liv. Vem är det som får pengarna? Hur kan vi ha sämst data i EU? Hur kan vi acceptera tex urinprov när det finns swabbar?
Och varfför menar 7 av 10 att de är goda och inte alls "straffare" i personalen? Ska man söka psykiatri om man inte får en försäkring om att de nackdelar detta besök ger oss i form av frihet sex pengar rank anseende etc, ska kompenseras? Jag får inte ha vapen. OK, jag godkänner, men, då har staten sagt "vi löser det så det nte behövs" Och så skall det då vara . Ärt det så? Kommer polisen om du är hotad? I tid? Och nån får väl komma och köra mig dit jag ska om jag inte har råd med bil eller får ha körkort, det är ju nån som beordrat? Bör man inte diskutera "kan jag tala med dig utan att riskera ngt? Svaret är nej då de har arbetsbeskrivningar men då är det ju "ja du vet det kan jag inte svara på utan att ha en egen juridisk konsult som diskuterar hur mina svar ska utformas?
Samhället är komplext men de som erkar inom soc, psyk, sjukvård etc har ju sina regler normler och uppfattningar. Ingen säger till utan man låter dem få bråka. Kommunen och llandstinget har sina bråkm, jag har en del EU rätter och MR också, desssa ska uppfyllas men svenska myndigheter är ju svenska. Älskar sig själva,. Ett exempel är ju nu cannabismedicn, det är inte poppis, men, jag kan åka till halva EU  och där får jag en eu lläkares intyg på att det är en medicin han rekommenderar. Jag vet att tysken i GBG är mycket anticannabis, i Skäne har de en annan som ser fördelar och möjligheter med det. Hur ska vi kunna få alla kunskap om allt och kan man lita på ett så misskött fascistland, som ju borde vara så rikt att vi badade som Von Anka men befolkningen är sossefolkpartister?

Naturligtvis måste man ha kunskap så om du vill vara underlydande eller slav eller bara leva med tiden här och nu så... ja då var det inget, Trivs vidare.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327134 av zoegas
Ja visst. Sluta knarka och ät dina piller. Nått mer osammanhängande har jag nog aldrig läst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1327137 av Geta
Är också bekymrad för Snyggingen! Han verkar osammanhängande.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327160 av Nissegossen
Tolkar honom som akut psykotisk och bör ta sin medicin. Om man tittar på Jesus är han den ende som har klarat kontakten med fadern i himlen. Läs gärna Mark 3 börja vid 20versen läs till kapitlets slut. Där står att hans mor och hans bröder gingo dit Jesus var för att taga honom till vara för de trodde han var från sina sinnen. Där kan man läsa om att någon sade Jesus var från sina sinnen var man enligt Jesus värd att kastas i det brinnande Gehenna dvs soptippen utanför Jerusalem. Märk väl, Jesus är den ende som klarat sig med samma måttstock som Jesus.

Så Snyggingen kan göra sig besväret att likna sig vid Jesus. Så Guds son två?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327302 av zoegas
Nissegossen,

Föräldrarna var rädda för att "Polisen" stod där och påstod att han hade med Satan att göra. Det var inte skoj på den tiden.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Snyggingen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327377 av Snyggingen
Svar från Snyggingen i ämnet Snälla och lydiga accepterande, men...varför?
Men är det inte du som knarkar? Dvs intar illegala substanser enligt 1961 års fn konvenstion som vår demokratiska leding håller hårt i?

Bara svår att förstå Geta, Inget annat, ser allt som korrelerande kärl. 

Men hur är min psykos? 
Vilket piller skulle hjälpa mig? Jag kan farmakologin hyggligt men jag ser inte att ngt skulle hjläpa, inget faktiskt. Och jag har evidens, De får man dock inte tid att lägga fram för den sk sjukvården "försöker med ngt", oavsett odds. Kan lika gärna spela på den minst spelade hästen vart lopp. Det blir nog förlust.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.