Snälla och lydiga accepterande, men...varför?

  • Snyggingen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327616 av Snyggingen
Svar från Snyggingen i ämnet Snälla och lydiga accepterande, men...varför?
Nej inget händer bara. Mediiicinieringen är frivillig och jag kan värdera normalitet tillräckligt, Kanske jag är jesus men jag tror inte det.
Medicinering ska ju ske för bättre mående och ökad livskaft men den gör tyvärr det motsatta, Doserna ska ökas, med och motmedel, beroende, flera kombinationer okända... ja...

Och patienten blir inte "frisk" Eller alltförsällan om man nu verkligen behövt medicinera, de som har mindre skov tillfälligt är det nog lika bra att inte medicinera.En bekant psykiatiker knarkade ner sig för att ingen blev frisk av vården. Helt nerdeppad av misslyckande.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327621 av Klanggedin
Mer
3 år 1 månad sedan #1327622 av zoegas
Den bästa medicinen är tid. Hjärnan är plastisk och den läks sade min läkare. Det blir mindre snurrigt allteftersom. Tyvärr lång tid, 4-5 år.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1327689 av Nissegossen
All personal inom vården har tystnadsplikt upp till två års fängelse, över det är de skyldiga att kontakta polisen, det är fakta. www.vardforbundet.se/rad-och-stod/lagar-...plikt-och-sekretess/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1327700 av Klanggedin
Intressant läsning nissegossen... Men i retrospekt, det är ganska självklart vad tystnadsplikt innebär det är bara det att alla kanske inte följer den? Har jag förstått det rätt att det innebär 2 års fängelse om man bryter mot den?
Mer
3 år 1 månad sedan #1327712 av Nobel
Vet en vårdare som diskuterade mitt fall med min mor trots att hon inte var involverad i mitt fall. Vårdaren började jobba där jag var inlagd efter att jag blivit utskriven. På något sätt fick hon nys om att jag varit inlagd där. Hon måste ju ha brutit mot tystnadsplikten...