Är det bara gästfågeln som inte varit inlagd?

  • Koltrast73
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327553 av Koltrast73
Kom att tänka på att det många av Viska medlemmar har gemensamt är att ni varit inlagda (typ LPT) minst en gång.

Det kanske är en myt att en kan få diagnos psykos-sjukdom utan att vara inlagd?

Öppet för funderingar på denna tråd. Obs, tipsa gärna koltrasten om att den kanske därför ska flyga vidare ifall den 

 inte tillhör Viska - annars får vi se hur länge den (jag) stannar.. 
 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Koltrast73. Orsak: trast som skriver som en kråka - förkortat & förtydligat av min egen admin
Mer
3 år 1 månad sedan #1327554 av zoegas
Här finns inga kriterier för att skriva. Du är någorlunda schizotyp. Men någon psykossjukdom har du inte.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1327555 av Richard
Jag tycker du ska stanna kvar!

Admin säger att det inte finns några diagnoskrav här. Jag har varit inlagd 4-5 ggr, men aldrig mer än en vecka i sträck o aldrig varit tvångsintagen. Har heller aldrig legat inlagd för psykos. En gång för drogavvänjning o de andra gångerna för svår depression. Jag tillhör inte heller längre psykosgruppen här på psyk i stan, men jag måste ändå äta antipsykotika, annars blir jag paranoid o rädd.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327559 av krokus
Koltrast,

Klart att du ska stanna, om du vill! Jag har aldrig haft LPT, bara varit frivilligt inlagd. Oftast för depressionsrelaterade besvär. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327566 av Geta
Jag har alltid varit frivilligt inlagd men ändå fått det konverterat till LPT. Har som högst varit inlagd en månad. Senast var jag inlagd på psykosavdelning för 16 år sedan.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327604 av Admin1
Det finns fler som aldrig varit inlagd trots psykossjukdom. Jag gissar det är 5-10 %. Men ju färre psykoser desto bättre funktionsförmåga. De med bara en psykos kan vara nästan friska.