Hur skulle ni klara er?

Mer
3 år 2 veckor sedan #1329587 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur skulle ni klara er?
Jag tar Metformin och Mindiab för min diabetes2. Nu har det hänt att jag haft mellan 6-7 i blodsocker på morgonen.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329591 av Maxjohan1983
Ok, bra för mig att veta vad du tar för meds mot det. 

Okej, 6-7.. jag har läst att för varje år som går blir det svårare med diabetesen. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329592 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur skulle ni klara er?
Har hemtjänst behöver det. Vården ger mig medicinen av nödvändighet har jag ansökt och fått God Man för det skulle annars inte fungera med hyresvärden det gäller vården också. Utan kuratorn där hade jag stått på gatan. Ingen hjälp från soc de har inte brytt sig ett dugg.

Handlar själv samt ännu tvättar jag själv. Lagar min egen mat. Dock motvilligt när jag äter ensam en gäst gör att den dagen gör jag god mat från grunden. Till mig själv lagar jag mat motvilligt inte roligt om ingen annan smakar maten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329593 av Maxjohan1983
Jag har allafall bestämt att hoppa av risperdal och bara ta abilify. Risperdal har jag läst är en diabets bov. Du borde tänka på det också Geta, som tar risperdal. Byt mot 5mg Abilify. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329594 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur skulle ni klara er?
Nej, jag har haft Risperdal i 23 år och vill inte byta.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329595 av Maxjohan1983
Ok. Hade du högre dos förr? Jag har haft Risperdal i 11 år nu. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln