Hur skulle ni klara er?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329505 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur skulle ni klara er?
Klarar mig rätt bra utan hjälp. Tar mina pillz och ser glad ut. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1329545 av IM
Svar från IM i ämnet Hur skulle ni klara er?
Ser det inte riktigt som att jag reder mig själv. Hade jag bott ensam , hade jag fått beställa hem mat och dryck via nätet med hemkörning. Eftersom jag inte ska bära tungt hade det inte fungerat att bära hem mat och dryck. Hade inte hjälpt att dra maten med kärra heller för den ska lyftas när man går uppför trappan.
städa är som nu bättre dagar städar jag, är inte särdeles pedantisk av mig, hade inte tagit hjälp av boendestödet. Där jag bor om det är så att man behöver regelbunden hjälp med städning och inte utför det själv, så är det hemtjänst som får gå in och hjälpa till. Har uppfattat det så i alla fall. De gör lättare sysslor, städar inte.

Mitt psyke hanterar jag själv med team, diskuterar det sällan med min sambo. Vänder mig istället till mitt team jag har omkring mig, man måste ha kunskap för att kunna diskutera, saknar man kunskap, blir diskussionen så torftig och intetsägande. Egoistiskt tänkande kanske, men det är så jag är.
I psykos är han dock delaktig, även i samtal med läkaren, och kan ringa KP när han vill och önskar.

Ser mig mer som en människa i behov av stöd , ser mig inte som en självgående människa, och så kan det väl få lov att vara om man har en sjukdom som sitter i kropp så väl som huvud.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329562 av koi
Svar från koi i ämnet Hur skulle ni klara er?
Just precis nu skulle ingenting bli gjort. Undrar om jag skulle svälta ihjäl och bli hittad under ett litet berg av stinkande tvätt, för duschar gör jag inte så ofta.

I normala fall. När de här rösterna är hanterbara och inte STÖR MIG så mycket så sköter jag allt bra. Med hjälp av familjen. Behöver påminnelser och pushar så jag gör nåt. Men energin finns där.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329564 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Hur skulle ni klara er?
har klarat mig hyfsat bra innan sålänge jag tar mina mediciner men nu när jag började jobba så föll det sakta neråt, orkade inte mycket utanför jobbet, nu när jag är sjukskriven igen så orkar jag väldigt lite, mamma hjälper mig med städningen ibland, min kurator har pratat om boendestöd men vet inte riktigt vad det innebär så är lite skeptisk.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329573 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur skulle ni klara er?
Jag tror att jag skulle klara mig länge utan hjälp. Jag går till mataffären själv, till exempel.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329576 av Maxjohan1983
Tvätt och städning går bra? 

Jag har tvättid om en timme. Känns jobbigt men är ett måste. Jag blir nog fan inte över 40 år med min prediabetes och allt. Allt känns jobbigt. 

Tvi tvi tvi! Snart får admin radera mig från Viska.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.