Psykotiska tankar jag har just nu...

• ThinkTank
  • ThinkTank Profilbild Författare till inlägg
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
23 maj 2007 11:04 #75115 av ThinkTank
Psykotiska tankar jag har just nu... skapades av ThinkTank
Har rätt mycket psykotiska tankar, elelr snarare fantasier eftersom jag inte tror på dem, just nu...

Fantiserar om att min förra psykos var verklighet och ingen psykos... - det var en psykos

Fantiserar om att folk vet vem jag är, främlingar i en konspiration vet vem jag är, att radio och tv hyllar mig - folk vet inte vem jag är, konspirationen finns inte och radio och tv hyllar inte mig, har inget att göra med mig överhuvudtaget.

Det är nog tankar från mina tidigare psykoser som, som sagt, återvänder.

Fantiserar om att jag är i fara - jag har inga bevis som skulle godtas av polisen och vården för att jag är i fara, jag är inte i fara.

Fantiserar om att börja höra röster igen, att det skulle vara min själ på något sätt, att höra röster dvs. Att man hör Think Tanks själ då, men det är det inte det är hallucinationer. Men det skulle inte överraska mig, om jag började höra röster, om en röst sa att den hette Think Tank som femtonåring elelr nåt sånt eftersom jag tänker så mycket på sånt...

nån som känner igen sig i att ha psykotiska fantasier?

Be Logga in ansluta till konversationen.

• ThinkTank
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
23 maj 2007 11:23 #75119 av ThinkTank
Svar från ThinkTank i ämnet Psykotiska tankar jag har just nu...
Men jag tror att om jag fick en till psykos skulle den nog påminna väldigt mycket om min förra psykos. Det skulle nog vara så att jag återigen började tänka och tro på samma sätt som under mina tidigare psykoser. Först att jag är förföljd och sen få vanföretällningar om tv och radio. Sen skulle jag nog börja höra röster också. Kanske en röst som sa att den var mitt inre men det vet jag att den inte skulle vara för jag är ju mitt inre. Men det är troligt eftersom jag tänker så mycket på det.

Jag vet inte riktigt vad som skulle utlösa en ny psykos för mig? För lite sömn, nedtrappning av medicin? Äter väldigt lite medicin just nu.

Hur som helst så har jag dessa paranoida och schizofrena, psykotiska tankarna som jag dock inte tror på. Att folk vet vem jag är och observerar mig. Det är bara folk jag sett som tittat på mig som jag utgått från att de vet vem jag är och observerar mig. Att folk tittar på mig är ingtet bevis för att de vet vem jag är.

Sen har jag trott att musik spelas till min ära, lite som "the soundtrack of my life". Jag vet att det inte är så heller. Radion kommunicerar inte med mig :)

Sen får jag ibland för mig att allt är en konspiration, att allt är en bluff och att jag aldrig varit psykotisk. Att sjukdomen schizofreni inte finns. Men jag vet att det är så att jag har varit psykotisk och har schizofren sårbarhet. Förhoppningsvis får jag ingen till psykos :)

Mer
23 maj 2007 16:25 #75170 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykotiska tankar jag har just nu...
Jag har aldrig haft direkta fantasier om mina psykoser, men jag tänkte mycket på psykosen omedelbart efter det jag haft den. Det är nog naturligt att göra det för en psykos är ju en omvälvande händelse i de flestas liv. Jag kan därför förstå att du tänker mycket på dina psykoser och också att du tänker på att psykosen kan återkomma för det tänkte jag också på mycket. Det är nu 16 år sedan jag hade min psykos, men jag tänker fortfarande på den ibland och särskilt på vanföreställningarna som jag hade.

• ThinkTank
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
23 maj 2007 17:21 #75197 av ThinkTank
Svar från ThinkTank i ämnet Psykotiska tankar jag har just nu...
Men grejen för mig är att jag inte tänker på psykosen frivilligt... det är snarare så att alla psykotiska tankar jag haft... att radion kommunicerar med mig, att man kan läsa in massa saker man inte kan läsa in i folks kroppsspråk, att folk vet vem jag är, att jag är en världskändis, att det finns en konspirtation som har mig som huvudmål. Alla dessa tankar tänker jag men jag tror inte på dem.

Jag vet att det inte finns någon konspiration med mig som huvudmål etc. trots det har jag dessa tankar...

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
just nu har jag tre olika hudsjukdomar!3onsdag, 17 mars 2021
Jag har mixtrat med varenda medicin jag har! Jag mår inte bra!3tisdag, 11 juni 2019
Ska jag berätta att jag har haft psykos?3fredag, 18 januari 2019
När jag ber får jag tecken att jag är förlorad3söndag, 22 augusti 2010
”Nu har jag allt jag önskar mig” (artikel)3fredag, 18 februari 2011
Sidan laddades på: 0.196 sekunder