tanke-fel

Mer
11 år 2 månader sedan #556439 av björk
tanke-fel skapades av björk
Jag bombarderas av massa skit som åkallar min
Hjärna. Massa tankar som klassas sjuka bisarra
o, samt ovidkommande. Massa trams som är groteskt.


JAg kan oxå tillägga att när jag insjuknade i schizofreni
var jag rädd att "Fastna" i Tiden. Vet inte om det hör till eller
är separat men man kan ´Ta reda på ett. o så..........

Så här kändes mot mig, :snopen :snopen :snopen

/[size=150:uufx20zj]Björk[/size:uufx20zj]
Mer
11 år 2 månader sedan #556502 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet tanke-fel
Björk! Jag har oxå en "oredig" hjärna... :(
Men jag skyddar den med humor!!! :jump
Mer
11 år 2 månader sedan #556649 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tanke-fel
Har du ökat tankeflöde, björk? En massa tankar som strömmar genom huvudet utan att man kan stoppa dem. Det är en sorts tankestörning och antipsykotika brukar ha effekt mot detta. Vilken dos av Clozapine använder du nu? Tidigare hade du 150 mg, vilket är en ganska låg dos.
Mer
10 år 11 månader sedan #582615 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet tanke-fel
Jag har massa sånt hela tiden. En massa tankar som slåss i hjärnan. Det bara maler och ältar och analyserar och kategoriserar dagarna i ända. Det är aldrig tyst i mitt huvud. Sen har jag en till person i mitt huvud som också babblar på hela tiden och våra tankar överlappar varandra. Det är ganska jobbigt. Jag har pratat med min terapeut och läkare om det och de har inte haft nåt svar på hur man kan få det att sluta/minska.
Mer
10 år 11 månader sedan #582618 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet tanke-fel
Att grubbla är inte sjukt. Det gör alla mer eller mindre beroende på hur man mår.

[url:2k2gzpz7]http://en.wikipedia.org/wiki/Rumination_(psychology)[/url:2k2gzpz7]

Det är dåligt av din läkare att inte säga vart du ska leta nånstans för att reda ut saker och ting.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #582625 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet tanke-fel
Jag har passerat grubbla-stadiet, det är totalt okontrollerbart. När det går så långt att man ingående beskriver och analyserar en brödsmula på golvet, aldrig kan fokusera på ett samtal och går vilse när man ska till toaletten för att man tänker så mycket oavbrutet. Då har det gått för långt.