tanke-fel

Mer
10 år 11 månader sedan #582642 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet tanke-fel
Jag kanske är deprimerad, vet inte säkert, fast jag är inte bipolär, har borderline. Har varit min egen psykolog så att säga, och du har rätt i att det inte hjälper mot ångest och negativt tänkande att smula ner allt till molekyler. Fast allt är knappast negativt, blir en del positiva tankar också och frågor jag ställer i ren nyfikenhet och intresse. Men ja, det blir för mycket av allting och jag blir väldigt trött i huvudet.

Tar massa piller och sitter mycket ute i solen. Går i terapi och håller en nyttig kost. Sover lite dåligt men jobbar på den saken. Är definitivt på väg i rätt riktig men det tar väl lite tid och ansträngning.
Mer
10 år 11 månader sedan #582643 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet tanke-fel
Det sägs att det hjälper att prata med någon om ens känslor. Det stod i den länken jag gav dig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #582644 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet tanke-fel
bippo borderline schiz, skit samma. depprimerade allihop.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #582646 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet tanke-fel
skicka pm

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 11 månader sedan #582665 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet tanke-fel
det är i det andliga som frivilja att följa Gud eller det onskefulla mörkret, avgör ens framtid,
och hur svårt du kommer att få det. eller, hur bra du kan få det, beroende på ditt val.
ägnar du dig åt det goda, godheten och kärleken, så kan livet te sig på godhetens sätt.

nu kommer en dröm, som vägleder dig.

John 8:31-32.
Mer
10 år 11 månader sedan #582722 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet tanke-fel
Det viktigaste är att man lever sitt liv efter hur man tycker känns rätt. Det finns inget säger att just de som följer gud skulle må bättre än de som inte gör det. Fast jag tror jag hört nånstans att de som har en religion av något slag mår bättre än de som inte har en. Men jag kan ha fel. Och då gäller det alla slags religioner.