Ska träffa min öl

Mer
10 år 11 månader sedan #574788 av Kali
Hej Allesammans, jag har schizofreni och har haft det diagnostiserat i snart två år.

Första gången jag var hos min överläkare svamlade jag om att jag var övervakad av datorer och tv-apparater, att det fanns vättar och massa annat trams, inte konstigt att jag fick en sådan här diagnos. Samt självmordstankar vilket jag är på tok för ego för att genomföra. De kunde väl för fan ta lite jävla kommando i situationen o gett mig frågor som jag kunde svara på.
Hursomhelst.

Om 5 dagar ska jag till min öl i psykiatri och som jag har pratat med vid 4 tillfällen tidigare. Anledningen till det är att jag börjat med Abilify igen efter ca 4 månaders uppehåll nästintill symptomfri.

Mina symptom är vaga. Jag vill inte bli sjukskriven för då jag inte får någon ersättning över existensminimum. Är egenföretagare kan jag tillägga så jag tar inga bidrag som det är nu. Jag vill inte få någon ny medicinen när den är slut. Jag har 2 månaders medicin kvar hemma. Fick frikort förra året men använde inte det till något mer än tid hos min vårdare. Tänkte att jag vill ha ett nytt, så jag kan gå till psykolog utan att behöva leva på skorpor.

Jag har verkligen noll koll på det hela hur det fungerar. Jag vet att det är hjärnan som inte vill göra sitt samt att jag har paranoida drag.
Vad bör jag ta upp hos min öl? Utöver psykolog, medicin och frikort.
Mer
10 år 11 månader sedan #574791 av Geta
Svar från Geta i ämnet ska träffa min öl
Hej!

Vad bra att du är så ego att du inte tänker på självmord. Förstår att det är svårt att sjukskriva digom du är egen företagare. Vet inte vad som du ska fråga överläkaren.
Mer
10 år 11 månader sedan #574792 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
:D Hej och välkommen! Nu var rubriken ska träffa min öl, något för mig missvisande, då jag trodde att här skall han få någon som kommer hem med öl att dricka! :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #574795 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Använd istället stor bokstav för att särskilja mellan Öl och öl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #574798 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Jag får ta mig samman här och vill fråga dig om hur diagnosen sattes? Var du inlagd 6 mån innan du fick Diagnosen Schizofreni? Annars är det nog en annan psykossjukdom om så inte är fallet.

De flesta som har psykoser återkommande brukar vara beroende av mediciner för att må bra. Vad grundar du det på att du kan klara dig utan mediciner? Dessutom, om du betalar skatt som egenföretagare så borde du också få pengar från fk? Som jag tycker låter detta något skumt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #574800 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet ska träffa min öl
Frikort får man bara när man kommit upp till en viss summa av medicinköp. Tror det är 1200 eller nåt sånt. Och försäkringskassans minsta belopp är 1400 över existensminimum. (beroende på vad du har för hyra). Sen får du lov att tjäna en viss summa, typ 80 tusen per år utöver FK, så skaffa det.

Och ät dina piller. Det kan gå åt helvete annars. Om inget annat är det onödigt lidande att inte äta dem.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻