Ska träffa min öl

Mer
10 år 11 månader sedan #575067 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Det var först efter 6 mån jag fick gå igenom EEG,EKG och jag gjorde några enkla psykologitest, bla ett synonym test, jag svarade fel på de 3 nedersta, de svåraste och psykologen blev förvånad, för som hon sade det var mycket bra. Jag råkade nämna det för min psykiatriker och han sade; Det var nog bättre innan du blev sjuk! :rolleyes: :dans

Någon Hjärnröntgen har jag aldrig gått igenom i hela mitt liv, inte vanlig röntgen, inte datortomografi och inte den nya, vad den nu heter magnetkameran som inte är röntgen, personalen där är trötta på att de får höra röntgen för att den verkar inte med röntgenstrålar. Det är bara en skanning med magnetvågor om jag förstått rätt. MRI-scanning var det.

När de gjorde EEG provet provade hon med stroboskop och det var ett test som satte mig totalt ur funktion. Hon började skratta, HA, Ha och jag började hejdlöst skratta jag med och med en gång hörde jag mig själv skratta långt bort och det kändes omedelbart bara så fel! Jag kände det i hela kroppen att det var bara så fel, så jag slutade skratta tvärt! Men ändock jag fick anstränga mig för att klippa av.
Hon tittade på testremsan och sade att det där klarade du bra, vi behöver nog inte göra ett sömn EEG på dig. Dessutom sade hon när hon mätte ut punkterna på huvudet där hon först mätte och satte ett kryss där hon skulle sätta elektroderna, att du har åtminstone ett symmetriskt huvud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #575077 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Jag tror det var CT jag fick göra. Jag fick köra in huvudet i en stor trumma som surrade. Det var jättejobbigt för jag skulle ligga helt blick stilla.
Mer
10 år 11 månader sedan #575377 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
EEG med blixt i ögonen, Hjärnröntgen med radioaktivitet i blodet och psykologtest där de även kollade autismspektrumstörning, där jag fick 24 poäng. Det var nog alla test och tog nån månad tror jag.

Jag fick bara Sobril först.
Mer
10 år 11 månader sedan #575441 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl

koi skrev: Hur gör man en utredning om man redan står på medicin som tar symptomen?


Det går att ställa schizofrenidiagnos fast man har antipsykotika. Men besvären skall ha pågått i 6 månader för att få schizofrenidiagnos, så 6 månader efter insjuknandet kan man börja ställa diagnosen. Ett problem finns och det är om symptomen är helt borta efter några veckor för då kanske man är tvungen att trappa ner antipsykotika för att se om psykossymptomen återkommer. Ibland avvaktar man att ge antipsykotika i 2 veckor för att se om psykosen går över av sig själv, för det händer för vissa akuta psykoser.
Mer
10 år 11 månader sedan #579752 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
Det gick bra. Ska fortsätta med Abilify 15mg en om dagen och träffa överläkaren var fjärde månad. Vill inte ha kontakt oftare. Mår bra nu liksom.
Mer
10 år 11 månader sedan #579794 av Geta
Svar från Geta i ämnet ska träffa min öl
Då har överläkaren koll på dig om ni träffas 3 gånger per år.