Ska träffa min öl

  • Besökare
  • Besökare
11 år 23 timmar sedan #574951 av
Svar från i ämnet ska träffa min öl
Om man får psykos a v sömnbrist så är väl sömnmedel de som får gälla tills de normaliserat för det ska de göra......
Mer
11 år 19 timmar sedan #574961 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
Kali, du resonerar klokt och visar inte upp några psykossymptom. Det gör att jag inte tror att du har Schizofreni och det att du aldrig har legat inne på avd är ytterligare ett tecken som tyder på att du inte är sjuk i Schizofreni.

Du kan mycket väl haft en tillfällig psykos och om du har det, är det synnerligen klokt att fortsätta med medicin i en låg dos och just Abilify är en bra medicin om den hjälper mot dina besvär.
Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 12 timmar sedan #574999 av Kali
Svar från Kali i ämnet ska träffa min öl
Sover tio timmar utan problem.
Tack för lycka till Nissegossen.
Mer
11 år 11 timmar sedan #575026 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ska träffa min öl
Det finns de med schizofreni som aldrig varit inlagda. Tror att det är 10-20 % som detta gäller. Hur ställdes din schizofrenidiagnos? Gjordes en utredning som tog månader för så skall man göra för att få en säker diagnos - omfattar EEG, hjärnröntgen, psykologtester m.m.

Om läkaren hävdar att du har schizofreni, så säg då att du vill genomgå en riktig schizofreniutredning så att diagnosen blir så säker som möjligt. Efter utredningen så kan du fundera om du skall sluta med Abilifyn eller ej beroende på resultatet.
Mer
11 år 10 timmar sedan #575039 av koi
Svar från koi i ämnet ska träffa min öl
Hur gör man en utredning om man redan står på medicin som tar symptomen?
Mer
11 år 9 timmar sedan #575054 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ska träffa min öl
:tänk När jag första gången uppsökte psykiatrin och blev inlagd, fick jag det första de gjorde en injektion med depå Neuroleptika i häcken och fick stå på den medicinen de sex mån utredningen tog. Så, koi, de kan nog avgöra det ändå?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum