Aktivitetsgrupp?

Mer
10 år 8 månader sedan #603542 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Aktivitetsgrupp?
På 70-talet hade jag en kompis som ibland bodde hos mig när han var i Göteborg, han hade tjej och barn i Kalmar, men de var aldrig gifta. Han träffade sedan en tjej i Göteborg som han tänkt dela livet med och han flyttade senare ihop med henne. Jag vet ju inte men han var en kvinnokarl och själv sade han att blev kåt när det luktade F.... :D

I alla fall, han hade som yrke att sälja lädervaror som någon satt och tillverkade och han hade många häftiga saker i läder som han körde omkring över hela landet och sålde på marknader.

Nå, i alla fall knöt jag bekantskaper hos de som tillverkade olika saker själva bla bestick smyckena och det hela slutade tragiskt då han och hans dåvarande flickvän hade köpt en segelbåt och hade tänkt segla till Karibien i den.

På sista resan som resande handlare, mötte han en bil full av ungdomar och den föraren var full och de frontalkrockade och han dog. Jag fick höra att hans dåvarande flickvän och hon han hade barn med i Kalmar, att de gjorde upp i godo.

Det är historien om en prelog som blev en Prolog.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #603566 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Nissegossen, det var kul att kolla länkarna.

Men nu ikväll mår jag inte alls bra... Tog en stesolid för att försöka lugna ner mig. Imorgon träffar jag min läkare och ska få henne att förstå att den där vänliga Eos på kursen egentligen är deprimerad. Ska fråga om jag kan få göra ett MADRS test.
Mer
10 år 8 månader sedan #603635 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aktivitetsgrupp?
Fint att det gick bra! Hur många deltagare var ni?
Mer
10 år 8 månader sedan #603665 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Vi var sex stycken. Jag ser faktiskt fram mot kursen idag efter mötet med min läkare. Hon ska hålla i gruppen hela tiden och vi ska få lära oss mindfulness. Det kan ju bli riktigt bra. Hoppas inte de andra deltagarna hoppar av bara.
Mer
10 år 8 månader sedan #603846 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aktivitetsgrupp?
Isa-Alise kan mindfulness och hon har haft stor hjälp av den. Jag tror också att hon har gått en kurs, så att hon kan lära ut mindfulness till andra.
Mer
10 år 8 månader sedan #603857 av Eos
Svar från Eos i ämnet Aktivitetsgrupp?
Jag har tränat andningstekniker när jag tränade aikido. Men det var så längesedan. Jag har också försökt lära mig mindfulness genom att lyssna på en skiva. Men jag orkade inte fortsätta den gången. Fast jag har använt mindfulness när jag var hos tandläkaren en gång och det fungerade.
Den här gången ska vi lära oss i grupp. Det blir nog mer motiverande när det är min läkare som håller i det.