Negativa symptom

Mer
10 år 8 månader sedan #601618 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Negativa symptom

björk skrev: ja mår dåligt just nu !

De blir bra de ordet prestations ångest.....

De kan alstra en helvetes massa ångest. Då snackar vi de sociala.
Stesoliden har hjälpt mig mot negativa automat tankar.


Negativa automattankar brukar finnas vid depression. SSRI-antidepressiva brukar ofta lindra sådana och dessutom kan ångest också lindras.
Mer
10 år 6 månader sedan #612536 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Negativa symptom
Man kan leva gott och väl med en känsla av att vilja dö..... det gör jag i alla fall. Jag mår bra på det stora hela men de där tråkiga tankarna kommer ändå...........man ska inte agera på dem (alltså följa dem) utan låta dem passera. I sig är de inte farliga - det är "bara" tankar.......tankarna i sig kan inte göra dig illa även om de kan vara jäkligt plågsamma. Det är när man AGERAR på tankarna det kan hända saker ju. :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #612537 av Geta
Svar från Geta i ämnet Negativa symptom
Tidigare i livet ville jag dö, för det var så jobbigt att leva. Nu fattar jag att mitt liv är ändligt och jag kommer
antagligen att vara död inom tjugo år. När jag ville dö brydde jag mig inte så mycket eller var rädd för att åka
bil till exempel.Jag kan sakna det här att jag inte brydde mig så mycket om livhanken då.
Mer
10 år 6 månader sedan #612538 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Negativa symptom
Huah - man blir väl omedvetet en risktagare om man tänker/känner så...... det har jag aldrig varit annat än i mina drömmar där jag åkte MTB nerför branta backar och kraschade in i hus.....
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #621320 av
Svar från i ämnet Negativa symptom
Kan de liknas som emotionell uttömning och svaghet till uttryckhet?
Mer
10 år 4 månader sedan #626031 av björk
Svar från björk i ämnet Negativa symptom
jag känner en viss depression pg.a.
att jag känner mej förföljd.

Sen dess hatar ja mej själv.


För jag injagar smärta -Rädsla i andra. :stopp


:groovy :groovy :groovy