Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
10 år 5 månader sedan #619674 av Geta
Det är klart små bekymmer!
Mer
10 år 5 månader sedan #619677 av Amandara
jag blev apodospatient sedan höll jag på att aldrig bli av med det....... fast det är helt frivilligt hur man vill ha det satte sig min ssk på tvären........varför hon nu gjorde det undrar jag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 5 månader sedan #619682 av Jocke
Jag förstår inte, det är det bästa alternativet för mig att ha apo-dos. Det är lättare att komma ihåg att ta medicinen jämfört med att ha en massa olika förpackningar eller rent av en dosett. Det har hänt att jag glömt, men det är bekvämt det går fort att kvittera ut en rulle.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 5 månader sedan #619683 av Bitte
Ska till min psykiatriker den 12/11. Var och tog prover idag på morgonen. Det var dom vanliga proverna som man brukar ta en gång om året. Min psykiatriker ville ha dem.
Den 5/11 ska jag till magnetröntgen av min bukspottkörtel. Skulle ha varit där i förra veckan samt i morgon men kameran har havererat så det har blivit framflyttat två gånger. Tredje gången gillt då som man säger.
Mer
10 år 5 månader sedan #619684 av Amandara
det finns bra poänger med apo dos men jag tyckte det var jobbigt att behöva sitta på apoteket i timtal varje månad för att få loss medicinerna...... så jag ville bli av med dem....... Om jag tex åker till Öland kan jag nu hämta ut mediciner DÄR om det passar...... jag känner mig friare. Glömmer man medicinerna är ju apodos jättebra.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 5 månader sedan #619689 av Jocke
Man är visserligen låst till en apotek, men man kan begära fler doser än de fjorton dagar man får levererat i en rulle. Det är bara att hämta ut rullen, den är klar när man kommer dit. Tar högst två min. att kvittera ut rullen. Mycket bekvämt för mig.

Vars är världen på väg?