Du och ditt boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 2 månader sedan #638969 av Fantasio
Hur många timmar i veckan har du boendestöd? Vill du ha boendestöd, men har inget?

Jag själv har minskat ned till en gång i veckan och det tycker jag räcker. Fast nu är jag lite småsur på dem. Jag hade årets sista besök veckan innan jul, alltså innan den 20:e. Sedan hade jag ingen mer tid förrän förra veckan. Mina behov är desamma, oavsett om det är röda dagar eller inte.

Idag hade de mage att ringa och ställa in tiden ca fem minuter innan de skulle vara på plats. Tack för det. Som tur var var jag igång redan, så jag fick det mesta gjort ändå. Inte första gången det inträffar.

Vad får du främst hjälp med?
Mer
10 år 2 månader sedan #638971 av Geta
Svar från Geta i ämnet Du och ditt boendestöd
Har inget boendestöd och önskar inget boendestöd. Städar ytterst sällan men det hankar sig fram. Senast jag städade
var vid Lucia. :idea:
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 2 månader sedan #638973 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag gjorde en ministädning i hallen nyss. Jag sopade ihop damm med fingrarna och slängde i soppåsen. Ibland blir jag tillsagd att dammsuga och då gör jag det. Fast det är så dåligt sug i apparaten. Dags att köpa en ny.
Mer
10 år 2 månader sedan #638978 av Geta
Svar från Geta i ämnet Du och ditt boendestöd
Så gör jag också- torkar upp synligt damm i hörnen. Har nyss köpt en effektiv dammsugare.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #638989 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag sköter städningen själv. Jag är inte så petig när det gäller städning, men det blir aldrig riktigt illa! Jag plockar alltid undan efter mig och dammsuger kanske var tredje vecka. Dammtorkar gör jag nog bara två gånger/år, men det är skönt när det är gjort! Boendestöd hade jag förr. De sa att min hem var ett av de renaste de sett...
Mer
10 år 2 månader sedan #638994 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Du och ditt boendestöd
Förr hadde jag nog behövt hjälp med städning..Men jag o arbetsterp.har gjort ett städschema tillsammans som jag har på kylen och följer..och det går faktiskt riktigt bra..Innan hamnade jag i tankar o städningen fortsred inte..men det går bättre nu...Dock har jag ju svårt med mat o en massa ingridienser..man vill ju äta nyttigt o då e det svårt då jag ej använder knivar ...så min sambo får mest fixa..men han jobbar ibland o då blir det mikromat :( Men det går ju det med...Skulle kanske kännt mig hjälpt av att ha någon att laga mat med som hjälpte mig typ...