Du och ditt boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1151916 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Ja, så är det. Jag har haft olika, en gång i veckan, två ggr. Jag har en jättetrevlig boendestödjare, men vi pratar mest.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200133 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag städar oftast, men idag gick vi till mataffären. Jag behövde en glödlampa. Några jag pratar med på en mötesplats gör saker utanför hemmet med sitt boendestöd. Men jag undrar om det inte är kontaktperson från kommunen de har. En kille har boendestöd fast han har sambo. Jag tycker att han funkar skapligt i vardagslivet, har känt honom sen i alla fall 1992.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200139 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Mitt boendestöd och jag gör ingenting när vi träffas. Vi sitter bara och pratar. Det är jag som vill ha det så. Jag vill inte att de städar och diskar och tar på mina saker. Nån gång har vi tagit en promenad. En gång. Annars sitter vi bara och pratar.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200180 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd
Har en kontaktperson genom socialpsykiatrin inom Kommunen helt perfekt matchning av dåvarande socialsekreteraren. I slutet av förra veckan ringde min biståndsbedömare och undrade om jag fortsatt vill ha honom, jag sade ändra inte på någonting så vi kom överens

På Onsdag kommer min ssk med en psykiatriker för ett intyg för mig för att få handikappersättning, min Gode Man ville ha det efter påtryckning av mig. Han har haft ärendet sedan i februari, intyget krävs för att ha en chans att gå igenom. Då om det går igenom blir han direkt lönsam för mig och de pengarna kan gå till honom som lön för honom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200183 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Match made in heaven, NG?

Sån tur har inte jag haft. Jag har inte fått nån som passar mig riktigt. Men det får gå ändå.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200185 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd

memphis skrev: Match made in heaven, NG?

Sån tur har inte jag haft. Jag har inte fått nån som passar mig riktigt. Men det får gå ändå.


Ja, han är ju vid sidan av också präst jag är ju intresserad av religion och har en gång i tiden varit med aktivt inom Domkyrkoförsamlingen och en präst frågade mig om jag har biskopens Venia (Tillstånd att predika inom kyrkan i stiftet) Jag bara log och sade nej, jag har inte den

Samt jag lärde mig sjunga inom kyrkan inget mumlande utan för full hals om vilket jag har fått höra vad tre unga damer som satt i bänken framför mig på min mors begravning enligt deras mamma och hennes syster sade till mig, vet du vad flickorna därinne sa? nej? Jo, what good he sings

Tror fortfarande att de sade det om kantorn.:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.