Du och ditt boendestöd

Mer
4 år 2 månader sedan #1222091 av Cider
Svar från Cider i ämnet Du och ditt boendestöd
Boendestödjare jobbar olika. Det bestäms högre upp men privata utförare kanske är mer fria i hur de får hjälpa och tolka biståndsbeslut än kommunala?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1256069 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag städade toalett och handfat. Sopade lite också. En timma i veckan räcker gott och väl. Numera behöver jag inte hjälp med handlingen, jag går till mataffären kl elva varje vardag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1256105 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Stödteamet har väl föreslagit nån gång att vi ska diska eller vika tvätt, men jag säger nej på den punkten. Vill inte att de pillar på mina saker, det skulle bra göra mig nervös. Istället får de sitta i hundens fåtölj, jag sitter i soffan, och vi pratar i stället. Jag brukar erbjuda kaffe eller vatten.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265735 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Nästa vecka är sista gången innan min boendestödjares semester. Jag ska få vikarier i fyra veckor, men det har jag inget emot. De vill gärna hjälpa till, men jag säger oftast ifrån. Fast han som brukar komma plockar upp skräp från vardagsrumsgolvet.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265812 av wasp
Svar från wasp i ämnet Du och ditt boendestöd
Boendestöd funkar jättebra. Sommarvikarier, yes, men det är oftast invandrare som pratar dålig svenska. Går bra ändå! De är schyssta och vänliga!
Mer
3 år 9 månader sedan #1266426 av Lejonhjärta
Jag har också boendestöd, som hjälper mig med olika saker - men handlar mat och tvättar kläder gör jag alltid själv. Funkar bra!