Du och ditt boendestöd

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1290522 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Du och ditt boendestöd

memphis skrev: Jag menar det kanske inte var nåt fel på honom. Jag är medveten om det. Men skicka någon som knappt pratar svenska till att ge mig social samvaro som är meningsfull för MIG. Jag orkar väl inte dadda honom och sitta och prata sakta med enkla ord för att han ska förstå mig. Sen vet man ju inte med annan kultur. Det kanske bara är fallna kvinnor som ensam släpper in en främmande man i sitt hem. Nä den risken!


Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig? Känner mig som en "invandrare" ibland, då man ofta måste prata tydligt och långsamt med mig för att jag inte ska säga va hela tiden, det är nästan så att man ska be om ursäkt för att man hör dåligt? Personalen, pratar ofta lättförståeligt med mig när vi är ensamma, men vet att dem kör ett annat språk med andra. Människan är ju anpassningsbar, men en sida är att jag upplever att folk inte orkar med mig och pratar fritt och tänker "äntligen" kan dem prata normalt med ngn annan.

Det är nog detta beteende som initierar mina s.k depressioner, då jag anser mig själv inte vara normal! Detta har jag kämpat med hela livet, och är en stor sorg för mig.
Därför vart det en revolution för mig då datorn kom in i livet, nu kan vi liksom snacka på ungefär samma villkor genom bl. a chatt.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1290546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd

Jocke skrev: ja dem nämnde ett lss-boende där två i personalen var särskilt aggressiv mot en kille med dokumenterad autism. Anhöriga satte upp en dold kamera för att bevisa att särskilt två personer var särskilt hänsynslösa mot killen, personalen ville visa på vem det är som bestämmer. Fruktansvärt anser jag. Detta var i rapport.


Denna Jocke? www.expressen.se/gt/dick-kranktes-pa-boe...tematiska-overgrepp/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1290571 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Du och ditt boendestöd
Japp Nisse det var denna kille som dryftades!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1290573 av Lejonhjärta
Jag är kanske en av få, som de inte kan köra med. Det vet de. Jag har till och med förbjudit vissa samtalsämnen här, ämnen jag vägrar diskutera med dom -- nämligen politik. Jag tycker inte det är passande.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1294032 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har ny tid med boendestödet. Killen kommer redan halv nio. Uj.... Jag ska tvätta handfatet och ta en ICA-kasse och slänga överbliven medicin i. Måste få lite städat, för en firma kommer att gå in i min lägenhet på torsdag, något med ventilationen. Mitt köksbord är helt fullt med medicinpåsar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1294034 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Bra att få besök ibland så får man en skjuts att städa upp lite :)