Anonyma Alkoholister

Mer
9 år 1 månad sedan #719034 av someone
Svar från someone i ämnet Anonyma Alkoholister
Det går utmärkt för de flesta kristna ideologier/nischer att använda sig av både aa/na. Samma sak gäller för muslimer/hinduismm/buddism o andra religösa. Det är nog snarare en fördel att va troende Iomed att man ska avlägsna ego vilket man gör med gudgrejset. De bygger på gudstro, gemenskap, böner, städa bort tvångstankar, umågs med likasinnade.

Man får själv bestämma över vad man tror är ens higher powerä är. Så är man kristen innan är de lättare.

Alla är välkomna. Det går ut på att få bort de tvångsmässiga i missbruket. Iomed att tro på gud motverkar egot=mindre tvång. Samma sak som gör att folk blir slavar i kristendom mm.

Jag har varit på 50 möten. Men det e inte min grej. Men med tanke på hur många jag trott skulle knarka/supa ihjäl sig som blivit hjälpta som jag känner, så tror jag de e bästa sättet att klara sig ur missbruk!
Mer
9 år 1 månad sedan #719036 av someone
Svar från someone i ämnet Anonyma Alkoholister
Finns väl några som jag vet är så. Har väl träffat säkert 100-125 pers via möten.

Respekterar du homosexuella?

Kan inte fatta hur man kan tro på den där smörjan om jesus! När vetenskapen motbivisar de mesta.

Skrev inlägget för att ta upp de positiva med aa/na ifall någon behöver hjälpen o inte för att traggla med nån som lever kvar på 1700-talet
Mer
9 år 1 månad sedan #719121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anonyma Alkoholister
Självhjälpsboken har ett nytt kapitel om Missbruk:
www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5777-missbruk
Mer
9 år 1 månad sedan #719145 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonyma Alkoholister
Den religiõsa delen av AA kan vara problemtisk för visa. Fast jag känner de som inte tror ett smack på någon Gud men lyckas ändå med programmet.
Mer
9 år 1 månad sedan #719148 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonyma Alkoholister
Trots allt så handlar allihop om att möta folk som har samma erfarenheter. Den känslomässigt intima stäaningen på ett AA-möte är basar för själen o liknar ingenting annat.
Mer
9 år 1 månad sedan #719149 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Anonyma Alkoholister
Sorry

skriver på en gammal mobil.