KBT

Mer
8 år 10 månader sedan #749927 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet KBT
Du kan gå och prata med sjukhuskyrkan på ditt sjukhus du tillhör. Därigenom fick jag en som var anställd där och hon var psykolog. Jag gick till henne en timme i veckan och bara pratade och jag gick där i en fem sex år tills jag själv ville sluta. Bara att få prata med någon om livet med en som är utbildad till att prata med folk hjälper. Jag har ingen aning om hon var utbildad terapeut inom KBT, men vi bara pratade om livet och hur jag hade det och fick feedback ifrån henne. Alla de som är på sjukhuskyrkan går att prata med även om inte alla är psykologer men har gått utbildning för att prata med folk. Du behöver inte ens vara kristen och alla av dem har tystnadsplikt upp till brott som de får reda på som är upp till två års fängelse i straffskalan. Går det över två års fängelse är de enligt lagen skyldiga att ta kontakt med polisen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #749929 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet KBT
Ja, det är gratis!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #750006 av Janis
Svar från Janis i ämnet KBT
Av nån anledning har psykiatrin valt att satsa på mig på gott och ont... Vad jag förstått är det ovanligt med så mkt tvång som jag fått uppleva! Nu har ju jag gjort en ovanlig resa med alternativ terapi också... Jag har alltid fått möjligheten att prata med psykolog eller kurator och det har heller inte tagit lång tid att få det.
Mer
8 år 10 månader sedan #750060 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet KBT
Viktigare och bättre effekt än KBT har kurserna Sjukdomshantering (IMR), familjeutbildning och är ens föräldrar jobbiga kan man lägga till dessutom familjeintervention. Ger oftast bra effekt.
Mer
8 år 9 månader sedan #750116 av Janis
Svar från Janis i ämnet KBT
Det är viktigt! Man kan försöka acceptera att föräldrarna är som de är, jättetufft...!
Mer
7 år 11 månader sedan #827231 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet KBT

Janis skrev: :D Hon håller även i mindfulness, så det blir 2 flugor i en smäll!

En terapeut og sexolog jeg besøkte en gang fortalte stolt om at hun hadde betalt flere tusen kroner for et par dagers mindfulnesskurs der 50 stykker sitter i en sal med lukkede øyne og tygger en rosin i 30 minutter.